Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ominstallation av OS X


fredriknordstrom

Rekommendera Poster

fredriknordstrom

Hej! Håller på att installera om min MacBook Air från 2014. Gjorde uppbarligen något fel då jag efter formatering upp en box med ett frågetecken, fått den en gång tidigare på en annan dator. Vet då att man kan använda internet återställning. Men det strular för mig. 

 

Kommer till där jag väljer vilken uppkoppling (wi-fi) jag ska köra från, men inget händer. Den står bara och snurrar i det här läget.. Känns som man vill ha en ”fortsätt” knapp eller något..

 

Tips?

image.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bättre om du installerar om Mac OS X via vanlig recovery. Starta datorn med cmd + R. Då ominstalleras den version du redan har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom
2 minuter sedan, Alix säger:

Det är bättre om du installerar om Mac OS X via vanlig recovery. Starta datorn med cmd + R. Då ominstalleras den version du redan har.

Något verkar gått fel när jag formaterade, för min cmd r funkar inte längre, kommer direkt hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, fredriknordstrom säger:

Något verkar gått fel när jag formaterade, för min cmd r funkar inte längre, kommer direkt hit.

Testa då med nätverkskabel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom
9 minuter sedan, Alix säger:

Testa då med nätverkskabel. 

Jag har läst att många har problem med wi-fi, får åka och köpa en sån. Har ingen ethernet ingång på min MacBook Air. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, fredriknordstrom säger:

Jag har läst att många har problem med wi-fi, får åka och köpa en sån. Har ingen ethernet ingång på min MacBook Air. 

Finns en adapter för det os Dustin aller närmsta Applebutik

 

 

Skärmavbild 2018-11-26 kl. 13.57.33.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredriknordstrom

Löste det genom att installera sierra via en USB-sticka. Nu uppdaterar jag till senaste. Tack för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl  gå med denna från Kjell Co  

 

 

Skärmavbild 2018-11-26 kl. 14.05.49.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller denna 

Skärmavbild 2018-11-26 kl. 14.08.00.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en extern ethernet-adapter som fungerar bra och som inte är från Apple. :) Så det ska inte vara något problem, och det för halva priset. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...