Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OpenOffice. Erfarenheter och kompatibilitet.


Congaspelare

Rekommendera Poster

Hej! Önskar få lite erfarenheter av OpenOffice. Jag antar att OpenOffice har kommit långt i sin utveckling. Kan jag fortsätta jobba med mina gamla filer från Word, Excel och PowerPoint och kan MS Office-användare läsa och arbeta med filer som jag skickar till dem?

 

Mvh Congaspelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft openoffice och det har fungerat i kontakt med kollegor fast skulle rekommendera Libreoffice istället också ett gratis officepaket.

kompabiliteten med ms Office är bättre i Libreoffice som jag upplever det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i stort sett kompatibelt, det kan bli några smärre skillnader i formatering. Där jag tycker det skiljer sig mest är ändringsmarkering / spårning och kommentarer när man delar dokumentet med andra. De funktionerna har inte fungerat tillfredsställande ihop med MS-Office, så därför har jag köpt MS-Office då jag upplever att gratisalternativen fortfarande brister. 

Men om jag skulle satsa på någon OpenOffice-variant så skulle jag satsa på NeoOffice. Den är iaf mer gjord för Mac, istället för bara en rak konvertering från Linux/Windows. Den känns fortfarande Linux/Windows men inte lika mycket som OpenOffice. :)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...