MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Congaspelare

OpenOffice. Erfarenheter och kompatibilitet.

Rekommendera Poster

Hej! Önskar få lite erfarenheter av OpenOffice. Jag antar att OpenOffice har kommit långt i sin utveckling. Kan jag fortsätta jobba med mina gamla filer från Word, Excel och PowerPoint och kan MS Office-användare läsa och arbeta med filer som jag skickar till dem?

Mvh Congaspelare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft openoffice och det har fungerat i kontakt med kollegor fast skulle rekommendera Libreoffice istället också ett gratis officepaket.

kompabiliteten med ms Office är bättre i Libreoffice som jag upplever det.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är i stort sett kompatibelt, det kan bli några smärre skillnader i formatering. Där jag tycker det skiljer sig mest är ändringsmarkering / spårning och kommentarer när man delar dokumentet med andra. De funktionerna har inte fungerat tillfredsställande ihop med MS-Office, så därför har jag köpt MS-Office då jag upplever att gratisalternativen fortfarande brister. 

Men om jag skulle satsa på någon OpenOffice-variant så skulle jag satsa på NeoOffice. Den är iaf mer gjord för Mac, istället för bara en rak konvertering från Linux/Windows. Den känns fortfarande Linux/Windows men inte lika mycket som OpenOffice. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu