Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Optimera och rensa min Mac


nimren

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Använder just nu Dr Cleaner Pro och det fungerar bra, men hittar det inte längre i Mac App Store då de verkar ha tagit bort den och uppdateringarna kommer väl inte hänga med då heller. Undrar vilka andra bra alternativ det finns? Fria som betal-appar går bra. Vad använder ni som är bra? Denna har allt i ett som ni kan se i bilderna.

 

https://images.filehippo.net/img/ex/10527__dr-cleaner-pro-2-12-12-17.png

 

https://i.ytimg.com/vi/7X9OStWIZtY/hqdefault.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder CleanMyMac sedan många många år. En mindre tillverkare i Ukraina och Apple entusiaster. Bra mjukvara, bra gäng, och mycket humor. Men de gör ett bra program också. Kommer nya uppdateringar hela tiden, så de jobbar på det ständigt. Ibland en del onödiga uppdateringar... som "holliday themes" när det är typ halloween, jul och nyår och liknande. Men man får ju själv välja om man vill uppdatera eller inte. Det viktiga är att programmet gör det som den ska, den rensar, städar och hjälper till att få en bra överblick. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha okej. Använder också redan the unarchiver, mycket smidigt. Är CleanMyMac en engångsbetalning eller hur köper man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har övergått till en prenumerationsmodell i och med senaste versionen, man betalar en gång om året. 
Det finns flera liknande program, men jag har inte provat dem och de verkar som "rip offs" på CleanMyMac. T ex iCleaner och iBoost, som verkar misstänkt likt CleanMyMac... Just dessa två program verkar egentligen vara samma program med några små skillnader i användarmiljö, de verkar dessutom ha samma person som står bakom. Sådant gör mig alltid misstänksam.  Det är inte ovanligt på Mac App Store att samma produkt säljs under flera olika namn för att få upp träffarna i affären. 

CleanMyMac har fungerat bra för mig i många år. 

De har ju en demoversion som man kan ladda hem och testa. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett köp av CleanMyMac. Tog 3 år direkt. Tackar för tipset. Verkar ha allt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...