Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte avsluta "prenumeration" på en app


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag har fått en varning eller mail från Apple om att min son laddat ner en gratisapp som kommer börja kosta om tre dagar för det är en prenumeration tydligen.

Jag följer stegen på Apple website men när jag kommer till bilden med Subscriptions (prenumerationer för mig) så finns inte det valet. Jag kan inte gå in och styra detta.

https://support.apple.com/sv-se/HT202039

 

Vad kan det bero på? Måste jag in via sonens telefon även fast vi har familjedelning och jag är admin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appen prenumeration syns inte eftersom den inte börjat än.

Det bästa är att ringa Apple support och prata med dom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog Apple ID som spökar. Använd sonens mobil.

Jag råkade ut för samma skit innan jag insåg att mycket (?) på App Store är prenumerationer, i mina ögon svindyra sådana i längden.
I mitt fall var det en ordbok och en bättre väckarklocka som jag dock lyckades avbryta blixtsnabbt när jag insåg vad för skit det var. Bondfångeri! :superirriterad:

 

Jag löste det på min iPhone precis som Apple beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Men jag vågar inte vänta tills att den börjar kosta om två dagar. Det kostar 55 kr I VECKAN!

Jag ska kolla på sonens mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Men jag vågar inte vänta tills att den börjar kosta om två dagar. Det kostar 55 kr I VECKAN!

Jag ska kolla på sonens mobil.

 

Det löste sig genom att titta i sonens mobil. Men jag tycker allt prenumerationer borde gå att styras från mitt konto eftersom jag är admin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...