Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackat konto på facebook


Jessling

Rekommendera Poster

Jag vet inte ens om detta är rätt ställa att fråga, men hittar inget bättre... Jag har råkat ut för att min profil sprider spam-inlägg i Facebook-grupper om att köpa billig iPhone. Jag har vid två tillfällen rensat webbläsarens filer (cookies etc), loggat ut från alla aktiva sessioner på Facebook, bytt lösenord samt ställt in om tvåvägsautentiering, men ändå drog skiten igång idag igen, 10 dagar sedan sist. Under denna tid har jag inte klickat på några konstiga länkar alls på Facebook och har inte besökt några konstiga webbplatser.

De enda appar jag har på Facebook är några spel som jag haft länge och spelar regelbundet.

Hur blir jag kvitt detta? Någon som vet? En person har föreslagit virusprogram, men som macanvändare är det ju inget man brukar använda och min erfarenhet är att de ställer till med mer problem än de hjälper till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt konto är inte hackat. Om det vore så det första du ska göra är att byta lösenord.

Installera Malware bytes och kör det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag kört Malwarebytes och en scanning säger att jag är helt ren. Räcker det med att köra gratisvarianten eller behöver jag köpa programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det ska inte behövas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...