shiima Postad 18 november, 2018 Share Postad 18 november, 2018 Min hårddisk dog för ett par veckor sedan och har sedan dess bytt ut den mot en SSD. Sedan dess har jag däremot fått nya problem. Först var det Mail-applikationen som ej kunde koppla upp mot nätet. Jag sökte på problemet men kunde ej hitta något svar och testade därför att installera om macOS. Efter det fick jag dock problem med fler appar som ej kunde koppla upp till nätet. Bland annat Mail, Safari och App Store. Vissa appar får uppkoppling först efter att de varit öppna i någon timma. Det är inga problem med hastigheten enligt Nätverksverktyg, det är bara att flera appar ej kan ansluta. Jag har testat med olika anslutningar, men det gör ingen skillnad heller. Någon som vet vad det här kan bero på? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 18 november, 2018 Share Postad 18 november, 2018 När du installerat hårddisken, hur återförde du alla program? Var det via TimeMachine eller ett klonprogram? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
shiima Postad 18 november, 2018 Författare Share Postad 18 november, 2018 36 minuter sedan, Pocahontas säger: När du installerat hårddisken, hur återförde du alla program? Var det via TimeMachine eller ett klonprogram? Genom TimeMachine från Recovery Mode. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 19 november, 2018 Share Postad 19 november, 2018 Först installerar man Mac OS, och i slutet av den installationen så får man frågan om man har en TimeMachine från en tidigare installation och då väljer man det och kopplar upp TimeMachine, men det är alltså inte så du gjort? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.