Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Cube Systemproblem


Tarok

Rekommendera Poster

Har köpt en Cube, och tyvärr har säljaren glömt lösenordet, inte att komma in i datorn och använda den utan det går inte att uppdatera saker utan lösenordet, går det att komma förbi detta på något sätt, det som finns på datorn är Systemet, någon har raderat den och ominstallerat ett system 10.4.11 och satt ett lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Tarok säger:

Har köpt en Cube, och tyvärr har säljaren glömt lösenordet, inte att komma in i datorn och använda den utan det går inte att uppdatera saker utan lösenordet, går det att komma förbi detta på något sätt, det som finns på datorn är Systemet, någon har raderat den och ominstallerat ett system 10.4.11 och satt ett lösenord.

http://osxdaily.com/2009/10/19/bypass-mac-firmware-password/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Tack för att du försökte hjälpa till, men fan vet om jag vågar skruva isär en Cube, verkar inte vara den enklaste av Apple Datorer som man kan enkelt skruva med själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Tarok säger:

Tack för att du försökte hjälpa till, men fan vet om jag vågar skruva isär en Cube, verkar inte vara den enklaste av Apple Datorer som man kan enkelt skruva med själv.

Det går till så där. Jag beklagar att du upplever det som för svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Alix säger:

Det går till så där. Jag beklagar att du upplever det som för svårt.

Nej ta inte illa vid dej, mest att skruva isär är inga problem, men sen ska sakerna tillbaka i rätt ordning, egentligen inte svårt , men jag kan erkänna att jag är lite feg, för jag vill inte fördärva denna nyss inköpta Cube som är i ett väldigt bra skick, bara att den får vara vad den är, är för mig nog.

Trevlig Helg

Ulf Lindström

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Tarok säger:

Nej ta inte illa vid dej, mest att skruva isär är inga problem, men sen ska sakerna tillbaka i rätt ordning, egentligen inte svårt , men jag kan erkänna att jag är lite feg, för jag vill inte fördärva denna nyss inköpta Cube som är i ett väldigt bra skick, bara att den får vara vad den är, är för mig nog.

Trevlig Helg

Jag tog inte illa upp. Jag tyckte bara det var synd att metoden inte kan komma till nytta. Trevlig helg på dig också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...