Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Photoshop och Lightroom Från extern hårddisk.


Albin51

Rekommendera Poster

Photoshop och Lightroom Från extern hårddisk.
Hej jag prenumererar på Photoshop och Lightroom. Min fråga är om jag kan lägga över dessa program till en extern disk? Och köra från densamma. Det börjar bli lite trögstartartat från min stationära Imac och Mac Air. Om det går hur fixar jag det? Måste jag kontakta Adobe. Har programmen på två datorer i dag..
Med vänlig hälsning,/Lars
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Albin51 säger:
Photoshop och Lightroom Från extern hårddisk.
Hej jag prenumererar på Photoshop och Lightroom. Min fråga är om jag kan lägga över dessa program till en extern disk? Och köra från densamma. Det börjar bli lite trögstartartat från min stationära Imac och Mac Air. Om det går hur fixar jag det? Måste jag kontakta Adobe. Har programmen på två datorer i dag..
Med vänlig hälsning,/Lars

Programmen får väl plats? Men LR-katalogen kan du flytta, kolla här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara min I mac som är seg. Min Air har en ssd disk! Men den använder jag bara  till Photoshop när jag är ute och reser. Hemma sitter jag med min I Mac 21,5 Den har ingen ssd disk. Så det är nog mäst där det behövs lite mer prestandard. Att byta disk på iMac blir nog dyrare än extern disk eller vad har ni för erfarenhet.

mvh/Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Flyttade tråden från Skrivare till hit Foto, design, tryck då tråden inte handlar om skrivare. 
 

Hälsar
Raphael, Moderator


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...