Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har fått något virusliknande skit i chrome


Nicko35

Rekommendera Poster

Märker att Chrome inte använder sig av google som standardsökmotor när man söker i verktygsfältet,i stället använder sig den av Bing och när man kollar i inställningarna så står där att standardsökmotor är WeKnow och det går inte att ta bort det!!
Har återställt Chrome till standardinställningarna men det hjälpte inte.Hur ska man ta bort det,finns det något bra program som kan fixa??

Nicko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Nicko35 säger:

Är det gratis?

Om du klickat på länken hade du sett svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Nicko35 säger:

Hjälpte tyvärr inte,ligger kvar som standardsökmotor,sjukt irriterande

OK, Stäng av alla program, kör en skanning och starta om datorn.

Sedan kan du nog ändra standardsökmotorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort precis det men det hjälpte tyvärr inte.Programmet heter weknow.ac och är tydligen ett rätt vanligt problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The Weknow.ac redirect is caused by the “Weknow” browser hijacker which is installed by the users, whether that is knowingly or not. Often, this type of program is offered through advertisements or bundled with other software, leaving the user puzzled where this software came from."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

"The Weknow.ac redirect is caused by the “Weknow” browser hijacker which is installed by the users, whether that is knowingly or not. Often, this type of program is offered through advertisements or bundled with other software, leaving the user puzzled where this software came from."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh!! Tog sin lilla tid men nu är skiten borta,tydligen fick jag det när jag laddade ner en test version av Reason

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Nicko35 säger:

Puh!! Tog sin lilla tid men nu är skiten borta,tydligen fick jag det när jag laddade ner en test version av Reason

Varifrån laddade du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...