Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker WinDraw/PhotoMagic altenativ på Mac


Christer Sjögren

Rekommendera Poster

Christer Sjögren

Hej!  När jag tidigare använde PC, hade jag i min dator två program som heter Micrographx WinDraw och Micrographx Photo Magic. Nu undrar jag om det finns någon därute som kan svara på om det finns några liknande program till Imac som jag kan använda istället. Mycket tacksam för svar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte till de programmen men kan tipsa om att macen kan köra Windows både virtuellt och via Bootcamp. På så vis kan man använda de Windowsprogram man är van vid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justerat rubrik till mer beskrivande. 

 

Hälsar

Raphael, moderator. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner inte heller till de programmen, men namnen indikerar ett ritprogram och ett bildbehandlingsprogram? 

 

Det finns typ hur många sådana som helst till Mac. :) 

 

Ett prisvärt ritprogram som kag använder är Eazy Draw. Ett annat och populärt är Affinity Designer körs gärna i kombo med Affinity Photo. 

 

För bildbehandling finns ju Bilder inbyggt i Macen, när det inte räcker till använder jag Pixelmator, Affinity Photo eller Luminar. Och för snabb justering av porträtt kär jag PhotoLemur. 

 

Det beror på vad man vill göra... vilka funktioner man söker. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en foto-amatör och det är EXTREMT sällsynt att jag behöver mer än Apples Bilder för fotoredigering. För teckning vet jag dock inte. Kolla under grafik och design i App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog bort mailadressen i frågeställarens inlägg


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...