Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hörlursuttag defekt (MacBookPro 15 - 2018)


karateadvokaten

Rekommendera Poster

karateadvokaten

Min kära silverfisk fick ta en hård smäll imorse då den föll ner på golvet med laddningskabeln i. All kraft hamnade på själva laddningskabeln som blev sne och mer eller mindre "spillde" över färg så att den omslöt övre kanten av datorn. Har dessvärre ingen bild på det. Men laddningen fungerar som den ska. Konstigt nog, då jag inte hade några hörlurar ikopplade, var det hörlursuttaget som blev helt defekt och går ej att använda. Bifogar bilder på hur det ser ut. 

Om vi bortser från det faktum den rent visuellt blir fulare att kolla på och att jag struntar i hörlursuttaget då jag inte använder den - ska jag vara orolig över den lilla glipan som uppkommit? Kan t.ex. fukt eller smuts komma in där och förstöra något i längden? Den har funkat finemang idag och har inte märkt av några problem ännu. 

Som ni märker är inläggets innehåll väldigt otekniskt och jag har ingen erfarenhet av att leka doktor med datorer. Men jag skulle vara extremt tacksam om ni gav mig lite input!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En så pass dator är ju inte kul att ha om den ser ut sådär........

 

Ring ditt försäkringsbolag för att se vad skadan kostar, hhar du tur har du gott skydd i din hemförsäkring till låg självrisk.

 

Skadan går ju att datorn kanske förlorar 5-10K kr i värde......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...