Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Nyhetsroboten

Uppgifter: Apple drar ner på tillverkningen av Iphone XR

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, Alix säger:

Förutsatt att man är i stånd att genomföra begagnataffärer med vilt främmande, och att man inte har råd att annars göra det bekvämt för sig. Alla är inte det första men kan ha det andra. Personligen tycker jag att det är jobbigt att sälja prylar så, men jag gör det ändå motvilligt, just för att få ut maximalt av värdet. Hade jag haft råd hade jag hellre gjort ett inbyte.

Jag tycker också att det är lite "jobbigt" att sälja privat men har aldrig haft några problem med köparna. Prut-nissar och annorstädes jobbiga människor är det bara att ignorera. Tricket för att få det pris man begär är att hålla ut. En gång tog det nästan en månad med annons ute på blocket innan jag fick en bärbar dator såld men jag fick det pris jag begärde för till sist kom det en vettig köpare som förstod vad datorn var värd.

Inbyte är aldrig en bra affär eftersom företag som Apple mfl har en inräknad, fast vinstmarginal på det pris som du får och det är aldrig fördelaktigt för dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan, Reefer säger:

Jag tycker också att det är lite "jobbigt" att sälja privat men har aldrig haft några problem med köparna. Prut-nissar och annorstädes jobbiga människor är det bara att ignorera. Tricket för att få det pris man begär är att hålla ut. En gång tog det nästan en månad med annons ute på blocket innan jag fick en bärbar dator såld men jag fick det pris jag begärde för till sist kom det en vettig köpare som förstod vad datorn var värd.

Inbyte är aldrig en bra affär eftersom företag som Apple mfl har en inräknad, fast vinstmarginal på det pris som du får och det är aldrig fördelaktigt för dig.

Med lite funderingar kring begreppet empati kommer du säkert också att förstå att alla inte har förmåga att sälja på det där viset. Jag kan, rent kompetens- och erfarenhetsmässigt, men har numera massiv psykisk ohälsa, är därför sjukpensionär, och jag tycker att sådant är jobbigt i ordets sanna bemärkelse, inga citattecken.

”Bara att ignorera” är säkert sant för dig, men inte om man har nerverna utanpå. Nu senast avbröt jag försäljningen av sonens dator eftersom de som hörde av sig var mer eller mindre skogstokiga. Jag kan inte känslomässigt distansera mig från sådant, även om mitt förnuft säger mig det. (Men sonen är turligt nog gott och väl myndig och kan sälja datorn själv).

Självklart inser jag att det är en dålig affär med inbyte. Det är det alla dagar i veckan. Men bara i pekuniär mening. Sinnesro har också sitt värde.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På plus igår så pratade man just om bedragare när det gäller handel

FC82BBEA-C3B6-451B-AD41-B2AD23E219E8.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...