Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Maddog63

Egendomlig uppdatering...

Rekommendera Poster

Hejsan!

Det var ett tag sen jag var här.

Hade uppgraderat min Iphone 6 igår och det gick som vanligt som det ska göra.

Men sen efter det blev det ytterligare små uppgraderingar till.

Vad var det för nånting?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har Comviq som operatör. När jag anslöt iphonen till macen igår så kom ett meddelande på datorn typ: Opertörsinställningarna behöver uppdateras. Vilket jag tillät men har ingen aning om vad som ändrades. Jobbigt för ett kontrollfreak:-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I Inställningar>Mobilnät>Samtal på andra enheter kan du ställa in kopplingen för samtal på andra enheter, i mitt fall på min MacBook Pro. Jag funderar som bäst att stänga av det. Har ju alltid min iPhone nära.

IMG_0554.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, Maddog63 säger:

Hejsan!

Det var ett tag sen jag var här.

Hade uppgraderat min Iphone 6 igår och det gick som vanligt som det ska göra.

Men sen efter det blev det ytterligare små uppgraderingar till.

Vad var det för nånting?

Hur menar du? Uppgraderingar av OS:et med förklaring om innehåll finns under Inställningar - Allmänt - Programuppdatering. 

Men ofta när man uppgraderat OS så vill den sen även uppdatera flera applikationer, är det dessa du menar med ”små uppgraderingar”? Det är fullkomligt normalt. App-tillverkarna som gjort nya versioner som bättre passar det nya OS:et, och dessa uppgraderingar blir tillgängliga när du uppgraderar till nyare OS. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, jan.s säger:

Jag har Comviq som operatör. När jag anslöt iphonen till macen igår så kom ett meddelande på datorn typ: Opertörsinställningarna behöver uppdateras. Vilket jag tillät men har ingen aning om vad som ändrades. Jobbigt för ett kontrollfreak:-D

Det exakta innehållet beror på leverantören, men de flesta leverantörer av mobilnät lägger in lite olika justeringar/anpassningar för sitt nät och tjänster. Här mer förklaring om detta: 

https://techtroopers.com/se/blog/uppdatera-dina-operatorsinstallningar-pa-iphone-eller-ipad/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...