Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på NAS utan krussiduller


Mr David

Rekommendera Poster

Jag söker en NAS som ska stödja montering i macOS, minst 3 hdd-platser för raid 5 och klara av TimeMachine. 

 

Men, jag vill inte ha en massa lull-lull. Jag kommer aldrig använda den som varken ”media-server” eller fristående konverterade av massa videofilmer etc. Jag vill helt enkelt ha den för lagring och möjlighet att köra backup med TimeMachine.

 

finns några tips där ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverket begränsar farten avsevärt så jag hade inte lagt så mycket krut på en snabb lagringsenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Nätverket begränsar farten avsevärt så jag hade inte lagt så mycket krut på en snabb lagringsenhet.

Tack för svar!

 

Nix den behöver inte vara snabb heller. Söker enkelhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mr David säger:

Tack för svar!

 

Nix den behöver inte vara snabb heller. Söker enkelhet...

Då är vi helt i sync med varandra. Jag vill ha enkelhet jag också.

Min Time Capsule har redan en 2TB hårddisk men jag har valt att låta den helt ägna sig åt backup och har kopplat till en 4TB Seagate för några år sedan som har tjänat sitt syfte väl. Långsam är den men märkte för ett tag sedan att nätverket var det verkliga problemet och har nu istället ett 5GHz WiFi som funkar ordentligt mycket snabbare för att hämta och spara stora filer.
Jag handlade hos Macoteket tror jag men skulle rekommendera att shoppa via Prisjakt och Pricerunner som de flesta online numera gör. :) 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut en lösning med att haka på en hdd på timecapsule, men bara en temporär sådan. Vill ha möjlighet att köra raid 5 för säkerheten. Tappat tillräckligt med data genom havererade diskar genom tiderna. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...