Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inbyggda tangentbordet funkar inte på Macbook Pro


PelleFilmare

Rekommendera Poster

Mycket irriterande! Jag har en Macbook pro som jag ibland använder med ett externt blåtandstangentbord. Men när jag nu är i Göteborget och tangentbordet är i Stockholm försöker den forfarande ansluta till det tangentbordet. Det verkar som den bara fortsätter att leta och leta och medan den gör det funkar vare sig det inbyggda tangentbordet eller musen. 

 

Enda knapen som funkar är avstängningsknappen. Så jag kan tex inte koppla bort det trådlösa eftersom jag inte kan skriva mitt lösenord och kommer inte in i datorn. Så idiotiskt!

 

Har provat alla möjliga tangentkombinatiener (Alt+R, Shift, Shift, Shift+ctr+alt) uppstart för att rensa olika minnen men jag kommer fortfarande bara till i loggningsrutan och där är jag rökt. 

 

Är jag i närheten av det trådlösa tangentbordet kommer jag väl in. Men, vad ska jag göra då för att det inte upprepas? Och det kommer att dröja ett tag. Så finns det något jagvkanngöra nu för att koma in i min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp ett billigt tangentbord med USB-kontakt.

Bored finns lite varstans som Biltema, Clas Ohlsson, Jula mm mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annan tanke......

Du behöver stänga av blåtanden - kan man inte göra detta med terminalkommando?

Terminalen kan du nå om du startar upp med tex ALT+R nedtryckt innan startljudet, dock måste du ha tillgång till internet.

 

Kanske går det att stänga av den i installationskonsollen, som du når med samma kommando.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr säljer de inga tangentbord på tåget jag sitter på ?

 

allt-R tar mig också bara till inloggningsskärmen. 

 

Det som också händer att Bluetooth inställningsassistent öppnas där det står att den dörsöker ansluta till mitt trådlösa och inte hittar det. Men det vägrar fortfarande att låta mig använda det inbyggda. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...