Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera bilder till extern hårddisk utan TM


jonaso

Rekommendera Poster

Jag vill kopiera foton från bilder till en extern hårddisk utan att använda Timemachine. Har förstått att man kan markera alla foton i Bilder och sedan exportera dem till den externa hårddisken. Jag vill att fotona skall ligga kvar i Bilder och att det blir kopior på den externa hårddisken. Blir det så när man exporterar? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i Bilder kan du markera bilderna och sedan välja Arkiv - Exportera. Där får du olika alternativ på exporten. När du exporterar bilder ut från Bilder så påverkar inte det bilderna i Bilder. Det blir kopior som läggs på den plats du väljer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Är det något annat man bör tänka på?

 

Finns det något alternativt sätt som är bättre/enklare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, jonaso säger:

Jag vill kopiera foton från bilder till en extern hårddisk utan att använda Timemachine. Har förstått att man kan markera alla foton i Bilder och sedan exportera dem till den externa hårddisken. Jag vill att fotona skall ligga kvar i Bilder och att det blir kopior på den externa hårddisken. Blir det så när man exporterar? 

Det beror på i vilken form du vill ha bilderna/kopiorna.

Vill du ha dem lösa så gör du som Raphael skriver.

Vill du ha en kopia på ditt Bilder-bibliotek med alla dina bildtitlar, album etc, så måste du gör på ett annat sätt.

Vill du dessutom ha någon form av historik, så du kan gå tillbaka i tiden och få tillbaka något som du råkat kasta för ett tag sedan, då krävs det ett riktigt backup-program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...