Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
olsson-dahl

Apple ID efterfrågas på såld iMac

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har sålt min iMac (late 2011). Datorn rensades på allt genom omformattering av HD:n. 
Nytt OSX-system installerades från början och uppgraderades till senaste fungerade version på datorn (High Sierra).

Köparen har nu problem med att datorn frågar om inloggning till mitt Apple ID trots att vi skapade ett nytt Apple ID åt honom.

Hur kan jag "döda" mitt Apple ID på den sålda iMacen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan gå in i iCloud (exempelvis via nätet). Logga in och ta bort de enheter du inte längre har kvar. Det gör du i inställningar...

Redigerad av MacKalle
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så här skriver Apple

 

5BC2AA3C-1C16-4E91-82AC-793D45C57D0F.jpeg

6CB5FFF6-D362-4DA5-AE01-1E9DD3F88CFD.jpeg

528E4130-88D5-4B23-A00C-B3488FDA3293.jpeg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan, olsson-dahl säger:

Hej!
Jag har sålt min iMac (late 2011). Datorn rensades på allt genom omformattering av HD:n. 
Nytt OSX-system installerades från början och uppgraderades till senaste fungerade version på datorn (High Sierra).

Köparen har nu problem med att datorn frågar om inloggning till mitt Apple ID trots att vi skapade ett nytt Apple ID åt honom.

Hur kan jag "döda" mitt Apple ID på den sålda iMacen?

Orsaken var kanske att du angav ditt AppleID när du gjorde uppgraderingen eller använde en uppgraderingsfil som var nerladdad med ditt AppleID.

I övrigt, följ tidigare råd om avauktorisera.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, du skulle låtit köparen uppgradera datorn till senaste fungerade OS, på köparens Apple ID. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.
-Ja, det beror säkert på att jag "glömde" avauktorisera datorn.

Får fixa det med nya ägaren som får "låna" mitt Apple ID för att logga in och koppla bort den från mitt ID.

MVh
Tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har väl sålt hårdvara och den fungerar väl som den ska?

Mjukvarusupport kan du hänvisa till Apple. 020-100 529

Sjysst ändå att du vill hjälpa köparen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...