olsson-dahl Postad 29 oktober, 2018 Share Postad 29 oktober, 2018 Hej! Jag har sålt min iMac (late 2011). Datorn rensades på allt genom omformattering av HD:n. Nytt OSX-system installerades från början och uppgraderades till senaste fungerade version på datorn (High Sierra). Köparen har nu problem med att datorn frågar om inloggning till mitt Apple ID trots att vi skapade ett nytt Apple ID åt honom. Hur kan jag "döda" mitt Apple ID på den sålda iMacen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacKalle Postad 29 oktober, 2018 Share Postad 29 oktober, 2018 Du kan gå in i iCloud (exempelvis via nätet). Logga in och ta bort de enheter du inte längre har kvar. Det gör du i inställningar... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ronny Postad 29 oktober, 2018 Share Postad 29 oktober, 2018 Så här skriver Apple Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
polken Postad 29 oktober, 2018 Share Postad 29 oktober, 2018 4 timmar sedan, olsson-dahl säger: Hej! Jag har sålt min iMac (late 2011). Datorn rensades på allt genom omformattering av HD:n. Nytt OSX-system installerades från början och uppgraderades till senaste fungerade version på datorn (High Sierra). Köparen har nu problem med att datorn frågar om inloggning till mitt Apple ID trots att vi skapade ett nytt Apple ID åt honom. Hur kan jag "döda" mitt Apple ID på den sålda iMacen? Orsaken var kanske att du angav ditt AppleID när du gjorde uppgraderingen eller använde en uppgraderingsfil som var nerladdad med ditt AppleID. I övrigt, följ tidigare råd om avauktorisera. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 29 oktober, 2018 Share Postad 29 oktober, 2018 Ja, du skulle låtit köparen uppgradera datorn till senaste fungerade OS, på köparens Apple ID. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
olsson-dahl Postad 30 oktober, 2018 Författare Share Postad 30 oktober, 2018 Tack för svar. -Ja, det beror säkert på att jag "glömde" avauktorisera datorn. Får fixa det med nya ägaren som får "låna" mitt Apple ID för att logga in och koppla bort den från mitt ID. MVh Tommy Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 30 oktober, 2018 Share Postad 30 oktober, 2018 Du har väl sålt hårdvara och den fungerar väl som den ska? Mjukvarusupport kan du hänvisa till Apple. 020-100 529 Sjysst ändå att du vill hjälpa köparen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.