Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Omnidisksweeper och APFS (eller Mojave)


jan.s

Rekommendera Poster

Någon som kört Omnidisksweeper mot APFSdiskar? Jag har provat att köra programmet mot min nyligen, till Mojave- och APFSuppdaterade, skiva. Programmet blir hängande efter 100 GB av 350.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, jan.s säger:

Någon som kört Omnidisksweeper mot APFSdiskar? Jag har provat att köra programmet mot min nyligen, till Mojave- och APFSuppdaterade, skiva. Programmet blir hängande efter 100 GB av 350.

Har du kollat att du har senaste version? https://www.omnigroup.com/more/

 

dump.jpg.2eadf624458bbf536708e19f72981faa.jpg

 

Min räknar i alla fall till vad jag har, 241,5 GB:

 

dump.png.48ff05446b2a7efcbe8b0795ea6d9374.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har tur du:-D. Sorry, glömde att nämna att jag kör senaste versionen Testar säker start. Schysst att du rapporterar att det funkar.

1078715142_Skarmavbild2018-10-27kl_12_25_43.png.2d6c5430581b56ed282f80516a419163.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är fel med diskstrukturen eller fysisk fel på min fusion drive iom att säker start tar låång tid och inte går hem. Skall prova att boota från sticka och reparera. Om det inte hjälper blir det clean install + import att min användare. Kul, nu får man lite att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För forumets info så kommer jag att rapportera detta till 'the omni group'. Jag misstänker att omnidisksweeper inte funkar med kombinationen fusion drive/apfs.

Säker start gick 'hem' efter ca 15 minuter. Boot från sticka och reparation av startskivan ger ok resultat.

 

Min bärbara macbook ger samma symtom, omnidisksweeper hänger vid 74 gb av 95,2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, jan.s säger:

För forumets info så kommer jag att rapportera detta till 'the omni group'. Jag misstänker att omnidisksweeper inte funkar med kombinationen fusion drive/apfs.

Säker start gick 'hem' efter ca 15 minuter. Boot från sticka och reparation av startskivan ger ok resultat.

 

Min bärbara macbook ger samma symtom, omnidisksweeper hänger vid 74 gb av 95,2.

Screen%20Shot%202018-10-10%20at%2011.24.

 

Jag kom på en grej*... Mojave införde en ny säkerhetsspärr där man måste ge program tillgång till hela lagringsenheten. Se länk: https://macpaw.com/how-to/full-disk-access-mojave

 

 

*Hade Mojave några dagar, sedan bytte jag tillbaka till HS, p g a skärmtypsnittsändringen. Så jag ”tänker inte Mojave” till vardags. Sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset...nu gick programmet till 122 gb innan det hängde. Så något mysko är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...