Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lagringsutrymmet på min Iphone 6 är fullt


erker

Rekommendera Poster

Jag har för många bilder i min Iphone som är synkad med Imac och Ipad via iCloud. Kan jag ta bort bilder i telefonen utan att ta bort dem ur iCloud? Finns det ett sätt att ta bort bilder i klump? Jag har raderat en del bilder men det har inte påverkat lagringsutrymmet. F n förs inga bilder jag tar med telefonen över till de andra enheterna och jag kan inte installera ny version av operativsystemet (12.0).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp mer lagringsutrymme i iCloud om utrymmet är fullt.

Antar att du redan idag använder dig av iCloud bildbibliotek? Bekräfta tack.

Slå på optimerad iPhonelagring under iCloudinställningar -> Bilder.

Läs vad det innebär att slå på Optimerad iPhone-lagring.

Om optimerad lagring inte är ett alternativ och radera bilder inte heller är ett alternativ, köp ny telefon med tillräckligt lagringsutrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du slår ifrån iCloud så kan du radera bilder i telefonen utan att det raderas från iCloud bildbibliotek. Men när du slår på iCloud bildbibliotek så får du tillbaks dem igen. 

 

När du har raderat en bild i Bilder så läggs den i papperskorgen, den finns kvar i 30 dagar där om du inte tömmer papperskorgen. 

 

Ett alternativ kan vara bildström. Då synkas inte bildbiblioteken, du får en bildström som mellanlagrar bilder för överföring till Bilder på Macen. Då kan du radera bilder från telefonen utan att det påverkar bilderna i datorn.

 

Du kan även ha bildström i iPhone och iCloud Bildbibliotek i Macen, då har du bilderna i Macen i molnet men utan sync med iPhone. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Men jag löste det själv genom att radera telefonen och ladda ned en Icloud-kopia. Det frigjorde mycket utrymme. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...