Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gröna ringen - problem efter uppdatering.


xyz123

Rekommendera Poster

Den gröna ringen, antal minuter träning, verkar inte fungera längre. Den fungerade, enligt mitt sett att tolka den, när jag köpte klockan. Ju längre tid jag gick ju fler minuter registrerades. Nu händer det varje dag att den gröna ringen bara registrerar en bråkdel av den tid som jag går. Felet har vissa dagar varit upp till 30 minuter. Mest förargligt är det när den visar 29 minuter (av 30) och sen går jag ungefär 5 minuter men den visar fortfarande 29 minuter. Ett annat exempel: Klockan visar 2 minuter när jag börjar. Jag går till Centrum och tillbaka. Det allra snabbaste jag kan gå den sträckan är 40 minuter. *Men* klockan visar fortfarande 2 minuter. 

Av någon anledning tolkar den inte längre vanlig gång som träning. I bland lyckas den inse, men bara under några minuter,  att jag tar min dagliga promenad. ...  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det är ett fundamentalt fel på denna gröna träningsringen! Den registrerar bara en bråkdel av de minuter som man går. Om jag går, t.ex., till och från centrum så tar det mig ungerfär 40 minuter. Men klockan registrerar bara ungefär 2  minuter! 

Den gröna ringen är totalt oanvändbar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, xyz123 säger:

Det är ett fundamentalt fel på denna gröna träningsringen! Den registrerar bara en bråkdel av de minuter som man går. Om jag går, t.ex., till och från centrum så tar det mig ungerfär 40 minuter. Men klockan registrerar bara ungefär 2  minuter! 

Den gröna ringen är totalt oanvändbar. 

Registreras inget fast du väljer att starta utomhusgång när du går din 40minuters promenad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Utomhusgång? Jag är osäker på om det hjälper. Men, om jag minns rätt, så hjälper det inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du kanske går för långsamt?

 

Det krävs "rask promenad" för att den ska reagera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

"För långsamt?" Ja, kanske det. Men det betyder att klockan inte tar hänsyn till min ålder trots att jag angett hur gammal jag är. De gånger den gröna ringen kanske fungerat så har jag nog gått snabbare. 

I dag blev det 59 minuter utomhusgång men bara 10 minuter på den gröna ringen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...