Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svagt ljud efter uppdatering


McIgge

Rekommendera Poster

Min iMac 21,5" sent 2015 Intel i5 och 8 GB uppdaterade jag till macOS Mojave.

Efter den uppdateringen är ljudet svagt från Safari. Jag får dra på fullt ljud för att kunna höra vad spelas eller sägs. Omstart av datorn kan hjälpa en stund.

Ibland kan det vara normalt ljud men efter några gångers start och stopp så försvagas ljudet. Jag hittar inga inställningar mer än de i Systeminställningar.

Någon som lider av samma symptom eller har en bra lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen men det blev ingen skillnad.

Vid uppstart av datorn är det fullt ljud men efter en stund blir det lågt ljud. Något klurigt är det i Safari.

Har inte reflekterat över vid vilken sida det uppstår så jag skall prova mig fram steg för steg och se när och var det blir så där konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Stereotypen säger:

Är det lika i Chrome?

Vet ej, använder bara Safari.

Skall kolla om det är samma problem på min MacBook Air.

Återkommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kollat min MBA 11 tum tidigt 2014 med samma macOS Mojave Version 10.14 som min iMac.

MBA har inte samma problem med ljudet. Klickar jag på öka respektive minska ljudet så är den tyst och följsam medans däremot iMac klickar vid varje tryck på ljudtangenterna samt att ljudet minska markant vid besök på en sajt, samma sajt i bägge tillfällena. Något lustigt är det med min stationära dator men inte i den portabla.

Felet kanske försvinner vid nästa uppdatering? Jag får leva med det för det stör mig inte så mycket men är irriterande.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...