Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Office Home eller 365 Home?


Gäst

Rekommendera Poster

Jag har en version av Office från 2011 och måste nu uppgradera. Vad rekommenderas? Office Home eller Office 365. Jag är ensam i hushållet, använder mest Excel och Word. Behöver ingen molnlagring, men om det går att använda Office och redigera i dokument på min iPad skulle det vara av intresse. Fungerar det med en 365-licens?

 

Tacksam för synpunkter! Googlat och egentigen är det kanske en smalsak. Funderar på vad som lönar sig i längden då man inte kan dela det med någon (fem enheter kontra en).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har valt 365 licens, ( 5 licenser) fungerar utmärkt, får alltid nyaste uppdateringarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betala lite varje månad och få uppdateringar fortlöpande? eller betala engångsbelopp och ha en version tills vidare. Efter 2 år har engångsbeloppet blivit ungefär samma som 24 månadsbetalningar.

Ja det fungerar på iPad.  https://products.office.com/sv-SE/compare-all-microsoft-office-products?tab=1   

365-versionen finns för 1 (en) användare också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att använda Office på iPad och redigera dokument är nog helt frikopplat från om du har Office 365, Office Home & Student eller låter bli att köpa Office över huvud – i alla fall för privatpersoner.

 

Själv har jag lite svårt för prenumerationslösningar, men precis som du själv säger så är det förmodligen mest en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, KMN säger:

Att använda Office på iPad och redigera dokument är nog helt frikopplat från om du har Office 365, Office Home & Student eller låter bli att köpa Office över huvud – i alla fall för privatpersoner.

 

Sist jag kollade så ingår Office för iPad bara i Office 365, inte i köpe-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratis MS Office Online som man kör i webläsare går att redigera vissa enklare saker i dokument  på en iPad. Om du köper en Office som bara går att använda på en dator. Det är som Hetlund skriver ovan. För detaljer se min länk högre upp i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Hetlund säger:

 

Sist jag kollade så ingår Office för iPad bara i Office 365, inte i köpe-versionen.

Jag kan ha fel, men har för mig att iOS-versionerna inte är kopplade till om du har någon prenumeration, köpt programvara eller saknar Office helt i din mac. Har också för mig att det härvidlag skiljer sig mellan privatpersoner och företag.

Det är ju bara att testa! Gå in i App Store på din iPad och hämta hem apparna, då framgår det tydligt vad du kan och inte kan göra i iPaden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt: Jag kan ha fel… Ja, halvfel i alla fall.

Här är en förteckning av de ”extrafunktioner” i Office för iOS som kräver ett Office 365-abonnemang.

Extrafunktioner.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Excelappen på min iPad Mini och det funkar fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...