Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öppnar PDF med ”filer” ios12.0.1


mac_danne

Rekommendera Poster

Jag uppdaterade till ios12.0.1 från senaste 11 versionen på min 6s64 iPhone . Och har nu upptäckt att jag inte löngre kan öppna pdf filer exporterade från CAD . Har nämligen ritningarna i telefonen då det hela tiden kommer nya versioner så ör det praktiskt ladda ner och bygga efter senaste och inte behöva gå omväg via utskifter då detaljer ändras. Men sen jag körde in 12.0.1 så går inte löngre dessa att öppna klart med ”filer ” det går supersegt få fram  pdf bildens startat  på skärmen då brukar jag kunna zooma in i bilden  men telefonen reagerar inte alls enda man kan göra ör trycka hemknappen och sen dubbelklicka för stänga av ”filer” 

 

samma sak med iBooks på samma fil.

laddade då ner Acrobat reader  & då gick det öppna och zooma men märker att det får betydligt ryckigare ön vad dera gjorde  tidigare  med senaste  ios11 och ”filer” eller iBooks . Nån som upplevt samma sak eller har tips hur jag får fart på telefonen igen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte upplevt problem med PDF:er eller andra filer så på min gamla iPhone SE med nya iOS 12. Däremot har jag märkt att den gör pauser ibland, särskilt gäller det om man t ex är på FB och man skriver och så vill den ha "betänketid" där markören etc fryses i ett par sekunder innan den kommer igång igen. Har även märkt liknande på andra app:ar. Jag tycker detta uppstår när man har mycket igång samtidigt alltså inte helt avstängda program. Då brukar jag "tömma" och börja om. Då fungerar det bättre tycker jag. Så det verkar vara något med minneshantering eller att ja något. Men det är inte hela tiden det händer, utan bara ibland. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en färsk krypterad backup via iTunes.

blåste telefonen helt ren med iTunes . 

vilket innebar ominstallation  12-0.1 med valet återställa från backupen nyss skapad.

 

Resultatet : Iphone 6s med ios12.0.1 funkar hyfsat igen. Dock inte samma snabbhet i hanteringen av pdf filen, zoom vrida, lägga till info som innan men det hänger sig inte och som bonus så passade jag på rensa ett par GB onödiga bilder och annat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...