Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka iPhone 8 med iTunes på iMac / High Sierra


melliot

Rekommendera Poster

Hej! Har en iMac från mitten 2011, som jag förstår kan jag inte ha nyare OS än High Sierra vilket jag har, men nu när jag uppdaterade min iPhone 8 till senaste iOS (12.0.1) så kan iTunes (senaste versionen (12.8.0.150) inte längre hitta telefonen.

Kollar Apple support-sidor och vad jag kan se så krävs minst High Sierra och senaste iTunes för att det ska funka - men det gör det alldeles uppenbarligen inte.

 

Jag vill kunna synka musik (i första hand) - någon som har enaning om varför det inte funkar och helst vad jag behöver göra för att få det att funka?

 

Tack! / Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack - bra tips! Ska kolla närmare på det - möjligen kan lagringsutrymmet på telefonen (64 gig) vara en begränsning för mina drygt 30000 låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, melliot säger:

Tack - bra tips! Ska kolla närmare på det - möjligen kan lagringsutrymmet på telefonen (64 gig) vara en begränsning för mina drygt 30000 låtar.

 

Alla låtar lagras inte på enheten med iTunes Match utan man streamar musiken.

Går att ladda ner också den musik man alltid vill ha på enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är så, blev lite osäker när jag läste om det samtidigt som jag hittade en gammal artikel i MacWorld om Match där det stod att låtarna lagrades på telefonen. Tack teknisk utveckling!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...