Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu är det bekräftat – Apple håller nytt event 30 oktober


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

19 timmar sedan, ronny säger:

1. Mac book Air med Retina display 13,3 tum

touch ID

 

i handeln 7 november 

Vad döljer sig under huven på den nya Mac Book Air

  • en förbättrad version av Kaby Lake.
  • Retina skärm
  • Apples T2 Security-chip
  • Nytt tangentbord               Tangentbordet har den allra senaste fjärilsmekanismen från Apple
  • 20 procent större Force Touch-styrplatta
  •  wifi med 802.11ac och Bluetooth 4.2
  • PortarThunderbolt 3

kombinerar ultrahög bandbredd med mångsidigheten hos standardformatet usb‑c i en och samma universalport. Och MacBook Air har två av dem. Thunderbolt 3 förenar dataöverföring, laddning och videoutgång i samma kontakt med upp till 40 Gbit/s genomströmning.

 

  • Bättre högtalare
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Enligt bilderna på Apples hemsida ser det utbytbart ut

Skärmklipp.PNG

 

Jag tänkte också på det när jag såg den där bilden men söker man runt lite verkar det vara svårt att få svar på det. Det är väl först när den släpps i november och ifixit plockat isär den som vi får ett definitivt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Alix säger:

Snubben på eventet sade att minnet var uppgraderingsbart eftersom användarna hade efterfrågat det.

 

Det missade jag trots att jag såg hela streamingen. Mycket positivt isf och en ytterst välkommen förändring från föregående modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-10-31 på 12:48, Alix säger:

Snubben på eventet sade att minnet var uppgraderingsbart eftersom användarna hade efterfrågat det.

 

2018-10-31 på 13:39, Reefer säger:

 

Det missade jag trots att jag såg hela streamingen. Mycket positivt isf och en ytterst välkommen förändring från föregående modell.

Skönt. Ogillar när man inte kan uppgradera (även om jag själv inte ska köpa en mac mini).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, sevensleeper säger:

 

Skönt. Ogillar när man inte kan uppgradera (även om jag själv inte ska köpa en mac mini).

 

Är faktiskt lite sugen på en Mac mini. Min snart inköpta 60" TV skulle passa väldigt bra att koppla till den och använda som dator/htpc/apple TV och tjäna som filserver på hemmanätverket.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Reefer säger:

 

Är faktiskt lite sugen på en Mac mini. Min snart inköpta 60" TV skulle passa väldigt bra att koppla till den och använda som dator/htpc/apple TV och tjäna som filserver på hemmanätverket.  

Ah, då får du en fasligt stor skärm. ;) Nöjd med din MBP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, sevensleeper säger:

 

Skönt. Ogillar när man inte kan uppgradera (även om jag själv inte ska köpa en mac mini).

Som jag uppfattade det borde du kunna uppgradera din iMac genom att köpa lämpligt antal mini och koppla in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Som jag uppfattade det borde du kunna uppgradera din iMac genom att köpa lämpligt antal mini och koppla in.

Verkligen. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-11-02 på 07:43, sevensleeper säger:

Ah, då får du en fasligt stor skärm. ;) Nöjd med din MBP?

 

Mycket nöjd men hade den nya MBA funnits då så hade det nog blivit den istället. Visst har MBP bättre prestanda men i avväggning mellan pris/prestanda och mobilitet så är nog MBA lite vassare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Reefer säger:

 

Mycket nöjd men hade den nya MBA funnits då så hade det nog blivit den istället. Visst har MBP bättre prestanda men i avväggning mellan pris/prestanda och mobilitet så är nog MBA lite vassare.

 

Ja, den ser bra ut (MBA). 

 

Edit: du kan ju alltid sälja din MBP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-10-31 på 07:21, sevensleeper säger:

Fetaste iPad Pro går loss på 22 485 kr. Jo jag tackar ja.

med tanke på att den är jämbördig med mac Pro prestandamässigt

så är den billigare

 

32 995,00 kr kostar billigaste idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2018-10-30 på 23:34, peite säger:

Nya Mac Mini är oerhört dyr, särskilt som en behöver köpa till USB-C till USB hubbar. (köpte nyligen två st USB-3 hubbar så då är de värdelösa).

Du vet att nya Mac mini har både USB A- (2st) och C-portar (4 st), ja? :kaffe: Borde funka med dina hubbar. Samt allting annat som är nån form av USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

med tanke på att den är jämbördig med mac Pro prestandamässigt

så är den billigare

 

32 995,00 kr kostar billigaste idag

Jag säger som Einstein...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, sevensleeper säger:

Jag säger som Einstein...

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” 
― Albert Einstein

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, sevensleeper säger:

Ja, den ser bra ut (MBA). 

 

Edit: du kan ju alltid sälja din MBP.

 

Avvaktar nog, som mest kanske jag får 25 för MBP så det blir inte många tusenlappar som jag tjänar in om jag ska ta en framtidssäker MBA, core i5, 16 GB RAM och 512 SSD som landar på 22195.

Räknar man in andrahandsvärdet så borde ju iaf MBP vara ett bättre köp på lite längre sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Reefer säger:

Räknar man in andrahandsvärdet så borde ju iaf MBP vara ett bättre köp på lite längre sikt.

Ja, det bör ju vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-10-30 på 23:34, peite säger:

Nya Mac Mini är oerhört dyr, särskilt som en behöver köpa till USB-C till USB hubbar. (köpte nyligen två st USB-3 hubbar så då är de värdelösa). Har svårt att tro att någon inte kommer köpa Mac Mini utomlands då en med 6-kärnor i5, 16GB, 512GB config sparar 4500kr i Japan (32 GB, 1TB sparar 7000kr!). Är inte så insatt men 2019 lär en väl vilja ha 32GB RAM om det ska vara fastlött och hålla 5 år framåt. Eller finns det någon chans på att något på den inte är fastlött?

 

Inte fastlött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...