Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Yellow Tint Iphone XS


sotaddi

Rekommendera Poster

Tjena..

 

Är det någon mer här som upplevt att färgerna på iphone xs är alldeles för varma ( det vita har en gul ton) och när man lutar den åt sidan nån grad så blir det färg shiftning ( mer blått än gult på det vita) med true tone avstängt förstås?

Här är en tråd om folk som upplever samma som mig..

 

https://forums.macrumors.com/threads/here-we-go-again-yellow-tint-xs-xs-max.2140260/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, känner igen det där. Riktigt trist. Köpte förra veckan en iPhone XS 256:a, space grey. Gul, och då menar jag GUL skärm. Och blå skiftningar i skärmen som blev synliga så fort jag vinklade (minimalt) mobilen åt något håll. Yellow tint och blue shift omfattade hela skärmen. 

 

Returnerade den omedelbart. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar>Allmänt>Hjälpmedel>Skärmhjälpmedel>Färgfilter>Färgton

 

färgton.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte True Tone ni tänker på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byte ut min XS space gray idag mot en XS gold som natt och dag skillnad så denna behåller jag!

 

Sjukt att det ska vara ett sånt lotteri dem är ju inte direkt gratis så tycker dem borde ha en något bättre kvalitetskontroll av dem..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, sotaddi säger:

Byte ut min XS space gray idag mot en XS gold som natt och dag skillnad så denna behåller jag!

 

Sjukt att det ska vara ett sånt lotteri dem är ju inte direkt gratis så tycker dem borde ha en något bättre kvalitetskontroll av dem..

 

 

Det är större chans ATT du vinner på lotteri än att du får en defekt telefon så köp en lott du.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2018-10-15 på 21:25, sotaddi säger:

när man lutar den åt sidan nån grad så blir det färg shiftning ( mer blått än gult på det vita)

Så är det med alla.

https://support.apple.com/en-us/HT208191

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För den som inte orkar trycka på länken 

 

Citat

If you look at an OLED display off-angle, you might notice slight shifts in color and hue. This is a characteristic of OLED and is normal behavior.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...