MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
e95

Kommer denna Mac klara av Logic Pro X?

Rekommendera Poster

Hejsan!:)

Skrev ett inlägg på detta forum för några månader sedan och frågade vilken Mac dator som var bäst för programmet Logic Pro X (länk till mitt inlägg: https://forum.macworld.se/topic/185794-vilken-macbook-passar-bäst-till-att-använda-logic-pro-x/). Fick svar och lite tips och sedan dess har jag läst på om Apples datorer för användning av musikprogrammet Logic Pro X.

Nu har jag mer eller kommit fram till att köpa denna dator: https://www.apple.com/se/shop/buy-mac/macbook-pro/15-tum-rymdgrå-2,2-ghz-sexkärnig-256gb.

Det är Macbook Pro 15" 2018, sexkärnig, 256 GB SSD lagring och 16 GB i minne.

Nu är ju frågan om ni tror att den kommer klara av Logic Pro X? Jag har extern hårddisk så den kan jag också lagra på!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tveklöst. Jag hade en MBP 2013, 16 GB RAM, i7 på 2,4 GHz tills förra sommaren. Den klarade utan problem ett femtiotal spår (därav runt 20 audiospår för sång med massa pluggar). 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flyttar tråden till rätt avdelning. // sevensleeper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, sevensleeper säger:

Tveklöst. Jag hade en MBP 2013, 16 GB RAM, i7 på 2,4 GHz tills förra sommaren. Den klarade utan problem ett femtiotal spår (därav runt 20 audiospår för sång med massa pluggar). 

Det går ju desto att frysa spår man är klar med.

486951a51f15c8ac021d8a85c4656e8a.jpg

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klara Logic Pro X? Kompis det är en 2018 MacBook Pro du pratar om.

Den kommer äta upp allt du kastar i dess väg. 😎

Jag har en iMac från 2012 i studion och en 2016 MacBook Pro med 8 gb ram som jag använder "on the road" att göra demos och slaskar på. Ingen av dom har nåt problem med tiotalet plugins per kanal. Studio-iMacen freezar jag nån kanal på ibland om jag har jättestora projekt.

My two cents; köp och ENJOY.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, Tankadin säger:

Jag har en iMac från 2012 i studion

Hur mycket RAM har du i den och när har den knäat så du fått frysa spår? Jag har aldrig lyckats som sagt. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag klarar av mååånga spår i DP med min late 2011, utan att behöva frysa spår. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu