Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips vid köp av ny iPhone Xs


KonradA

Rekommendera Poster

Hej! Vad gör ni när ni köper en ny iPhone? Jag ska köpa en ny iPhone Xs till min fru och det mest attraktiva i dagsläget är att köpa mobilen med ett abonnemang på 24 månader. Jag kan nog pruta till mig ett skal, men vad har ni för strategier när ni köper er en ny iPhone hos en återförsäljare? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, inte binder jag mig på 24 månader. Men det kanske är värt det om det blir mycket billigare, Kolla totalpriset och jämför med inköpspris plus ett billigt abonnemang i 24 månader.

 

Ska du överföra data från hennes gamla telefon? Är det också en iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hon har en iPhone 5s och kontakter osv ska överföras. Jag har sett en del deals, bl a Telia, som rabatterar mobilen med strax under 3 000 kr vid uppbindning. Totalkostnad 849 för det intressantaste paketet.

 

Med min frus nuvarande abonnemang (299 kr) och en iPhone-kostnad på 12 790 kr så hamnar hon på 832 kr under 24 månader. Trodde det fanns bättre deals eller att man kunde pruta ned priset men har sämre koll på det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att köpa Apple Care + för telefonen i efterhand? Vi ska åka för att köpa mobilen snart men det är inte alla återförsäljare som säljer med Apple Care + till iPhone Xs. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, KonradA säger:

Går det att köpa Apple Care + för telefonen i efterhand? Vi ska åka för att köpa mobilen snart men det är inte alla återförsäljare som säljer med Apple Care + till iPhone Xs. 

Inom 60 dagar.

https://www.apple.com/se/support/products/iphone.html

(Ganska långt ner på sidan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...