Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Äldre Cinema Display till ny MBP


thrandor

Rekommendera Poster

Köpte en MBP (A1707) på Tradera, datorn har bara USB-C kontakter. 

 

Har en äldre Cinema Display på kontoret, skärmen (A1316) har kabel med tre sladdar; ström, USB (high speed USB 2) och Mini DisplayPort.

 

Behöver någon form av adapter el liknande för att koppla ihop prylarna. Funderar på någon av dessa:

 

Satechi: https://macpatric.com/products/satechi-usb-c-multimedia-adapter-4k-hdmi-mini-displayport-gigabit-ethernet

Macline. https://www.digitalinn.se/produkt/macline-usb-c-to-mini-displayport-usb-a-usb-c-adapter/32932471

 

Någon som har erfarenhet av dessa, eller har löst det på annat sätt?

 

Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en sådan här till min MBP med USB-C. Så, produkten från Digital Inn funkar prima.

MJ1K2.jpg.105b0463f3b917ef155079915306e49e.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
26 minuter sedan, sevensleeper säger:

Jag köpte en sådan här till min MBP med USB-C. Så, produkten från Digital Inn funkar prima.

Men det är ingen Mini displayport på den väl? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Men det är ingen Mini displayport på den väl? :ermm:

My bad som han sa Micke Jacksson. Såg inte att det var DP. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte förstöra något, men den första du länkar till kommer troligtvis inte stödja din skärm då den inte stöder den nyare Thunderbolt skärmen - men vem vet.

 

Krångla inte - beställ en ny skärm med USB och 4K upplösning - så mycket bättre bild och du utnyttjar grafik-kortet bättre......(tycker jag.....?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
1 minut sedan, Stereotypen säger:

Jag vill inte förstöra något, men den första du länkar till kommer troligtvis inte stödja din skärm då den inte stöder den nyare Thunderbolt skärmen - men vem vet.

Men nu har ju inte TS nån thunderbolt-skärm, så det borde funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns mycket som borded funka i Mac-världen med adaptrar och grejer - men av någon anledning fungerar det inte........

 

Bara att testa - jag vet ju inte ALLT........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarer. Har beställt en Satechi, ska hämta på tisdag - tror också att det kommer funka ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...