Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macförsäljningen ner i väntan på uppdaterade modeller


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

marcushedenstrom
13 timmar sedan, e-snobben säger:

Om det beror på att folk väntar på nya modeller eller lägre priser återstår att se.

Minns en annan tråd från förra året (tror jag), där en snubbe hade köpt en Macbook air och trodde han hade fått fel när det stod "early 2015" i den. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Minns en annan tråd från förra året (tror jag), där en snubbe hade köpt en Macbook air och trodde han hade fått fel när det stod "early 2015" i den. :hihihi:

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Minns en annan tråd från förra året (tror jag), där en snubbe hade köpt en Macbook air och trodde han hade fått fel när det stod "early 2015" i den. :hihihi:

 

Det vore roligt om det inte vore så tragiskt. Apple tar hutlöst betalt för nästan 4 år gammal hårdvara och uppenbart är säljarna inte speciellt intresserade av att informera potentiella kunder om detta. Vilka andra företag kommer undan med sånt uppträdande? 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, e-snobben säger:

Men äldre datorer brukar väl ofta vara nedsatta i pris, även Apples?

 

 

Apple själva brukar inte sätta ned priserna på äldre datorer, nej:

 

https://www.apple.com/se/shop/buy-mac/macbook-air

 

10995 resp 13295 kr är nog inte vad jag skulle kalla för "nedsatta i pris". 

Att vissa Apple-ÅF sätter priset lite lägre än så är helt upp till dem själva. De får dock mindre vinstmarginal eftersom Apple tar lika mycket i inköp för de datorerna, oavsett konsumentpriset.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
5 minuter sedan, e-snobben säger:

Men äldre datorer brukar väl ofta vara nedsatta i pris, även Apples?

Nä. Ta Mac mini som exempel. Kostar lika mycket nu som 2014 när den kom. De sänker inte priset bara för att.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...