Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem när jag vill radera/rensa hårddisken


Martin Svenning

Rekommendera Poster

Martin Svenning

Hej, jag ska nu sälja min imac från 2010, men har fått problem vid steget "radera hårddisken". Jag har läst en del trådar på nätet men lyckas inte ändå. Jag har testat command+alt+r, och har då fått vänta ca 20 min på äppelsymbolen, därefter släppt knapparna, sedan har jag väntat... och väntat, inget händer, samma äppelsymbol. Jag har försökt med skivverktyg, radera, men det går inte att välja alternativet "radera", då den är grå. Tror jag hittat ursprungliga Mac OS X Install Dvd, satt in den och försökt använda skivverktyget, men lyckas inte ändå. Suck. Okej, jag är verkligen inte haj på datorer, så ni får förklara som för ett barn:) Någon som kan hjälpa mig? Vänligen, Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med Cmd R dvs utan Alt? 

 

För att använda DVDn måste du starta från den. Går inte att radera en hårddisk som är samma som systemet startats från, det är därför det är grått och inte går att välja. 

 

Stoppa i DVDn och starta om datorn, håll ner C vid omstarten det säger åt datorn att starta från DVDn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Svenning

Tack! Gjorde så och det funkade! Men sedan misslyckades installationen, men efter att jag gjort en regndans några gånger och stängt av och på så funkade det till slut. Nu däremot hänger den sig när jag ska göra olika väl efter att installationen är slutförd, tex välja land, nätverk, skapa konto. Den hänger sig, och till slut får jag stänga av och börja om. Några tips på hur jag ska lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Installera om systemet en gång till, troligen har något blivit knas där. Det låter så. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...