Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skrivprogram


Sventh

Rekommendera Poster

Köp Office

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte vill köpa ett Office program så har libreoffice inte svikit mig.

 

Annars fungerar pages som är med i Mac OS helt ok i många fall.

 

Vad är det som bråkar för dig när du försöker installera ? 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-03-09 på 11:00, Mattis.se säger:

Du menar programmet Bilder? Markera bilden och tryck på delete eller backspace eller menyn Bild > Radera.

jag testar olika förslag enligt google som inte funkar ...var hittar pages i mac-datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Sventh säger:

jag testar olika förslag enligt google som inte funkar ...var hittar pages i mac-datorn

Har du den inte i Programmappen får du hämta den på AppStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj en önskad mall eller ett tomt dokument sedan kommer du vidare till nästa steg där du kan börja skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på Pages för att öppna det. 


Om inget dokument redan är öppet / inladdat i Pages så kommer du till ett filfönster där du kan välja ett existerande dokument eller skapa ett nytt dokument. Tryck på "Nytt dokument" längst ner i fönstret för att skapa ett nytt. 

Nu kommer ett fönster upp där du kan välja mellan olika mallar. Klicka på den du vill använda och sen "Välj". Du kan välja den som heter "Tom" om du inte vill ha någon specifik. 

Du får nu upp ett nytt fönster och det är bara att skriva på. Den stora vita ytan är dokumentet med en blinkande markör. Till höger har du olika valmöjligheter för layout och sida, formatering osv. 

Om du för markören högst upp på den vita ytan så kommer du se inramade boxar, det visar sidhuvudet. Om du för markören längst ner på sidan (du kan behöva rulla ner till detta om du inte har en visning som visar hela sidan på en gång) så får du fram sidfoten. 

Du ser dokumentet med marginaler åt sidorna och uppe och nere. 

Under Innehåll - Visa linjal kan du visa en linjal med mått för dokumentet. 
Under Innehåll - Visa layout får du fram linjer som ramar in skrivytan så du enklare ser sidans marginaler. 






 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...