Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Powerpoint bildspel på iMac 27"


Lasse L

Rekommendera Poster

Jag gör bildspel i Powerpoint med mina fotoprojekt, bröllopsfotograferingar mm. Anser att jag kan PPT innan och utan, men har nu fått ett problem som inte funnits tidigare på min iMac. Problemet finns även på min frus Imac, men uppstår inte på min MacBook Pro eller om jag kör bildspelet på en bärbar PC.

Felet yttrar sig i att när jag använder "animerad övergång" mellan bilderna (oavsett vilken övergångstyp) så flyttar sig bilden. Egentligen är det nog så att den nya bilden först kommer upp i en lägre upplösning för att omgående rätta till sig vilket innebär att det ser ut som om den flyttar ett par centimeter till höger för att sedan flytta tillbaka centrerat. Det uppstår bara om det finns högupplösta bilder på sidan - inte om det bara är text. 

Det har inte gjort så tidigare, men nu blir det så för både gamla och nya PPT-bildspel. Om jag inte använder animerade övergångar utan bara växlar bilderna rakt av så händer det inte. Om jag använder Keynote istället inträffar det inte även om jag animerar övergång i det programmet och som sagt inte på min bärbara Mac. Det verkar vara kombinationen bilder, upplösning, iMac och Powerpoint som ställer till det. 

Imac:en är en sent 2015 5K med Retina, 3,2 GHz i5, 24 GB RAM, AMD Radeon R9 M390 2048 MB. Powerpoint är senaste versionen genom Office 365. MacOS är High Sierra 10.13.5. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...