Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa en iphone? Nej


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

För ett tag sedan presentera Apple sina nya telefoner och det är första gången som jag avstår att köpa en ny Iphone.

Det hänger ihop deras prissättning

 

Jag kan förstå att man vill levera en fulländad produkt, men kom igen, den billigaste Xs 12 795kr och då är det 64Gb minne.

Den dyraste som är en Xs Max kostar 18 395kr och då får man visserligen 512Gb.

 

Man kan spekulera vad kommer telefonen att kosta nästa år, börjar dom från 15 000kr

Om man apple inte aktar sig så lär många byta system och gå över till andriod, eller kommer att hålla i sin gamla telefon så länge det går.

Jag tycker att man har gått för långt och igår så bytte jag batteri på 7plus, som har 256Gb minne och det får hänga med ett bra tag till.

Skulle jag köpa någon ny iphone så är jag sugen på Xr och då får man en för 10 095kr men 128Gb minne.

 

Nu kommer någon att säga att det är så mycket teknik i telefon, därför måste dom ta så mycket.

Jo, visserligen är det mycket teknik, men det sk-ter vanliga svensson i, dom vill bara ha en tillförlitlig telefon och betala så lite som möjligt.

Så Apple tänka om när det gäller pris sättning om dom vill kunna sälja, för jag står över den här gången och kör vidare på 7plus.

 

Så för min del så står jag över.

Trevlig helg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Intresseklubben antecknar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, DruttenSE säger:

 

Jo, visserligen är det mycket teknik, men det sk-ter vanliga svensson i, dom vill bara ha en tillförlitlig telefon och betala så lite som möjligt.

 

 

 

Skulle vara intressant om du kunde presentera någon källa på det eller är det bara killgissning från din sida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju inte XS den billigaste iPhone. I den nya serien är det XR som är den billigaste. Jag ser inte varför man skulle köpa en XS istället för en XR. XR kommer ju i fler färger dessutom. Den räcker till gott och väl. Och de nya telefonerna går åt som smör i solsken. De flesta köper ju med abonnemang och betalar en summa för telefonen varje månad, iPhone är dessutom en mycket vanlig tjänstetelefon - företag köper in till sina anställda. 

 

Men tycker man X-serien är för dyr så finns ju fortfarande iPhone SE och iPhone 8 m fl modeller kvar i sortimentet. Jag har tagit för vana att köpa den billigaste som finns kvar i sortimentet när jag byter, och jag byter när den jag har blir för dålig.

 

Så jag byter absolut inte varje eller vartannat år. Jag räknar med att jag har en ny iPhone XR om 5 år, då är den nog den äldsta modellen kvar i sortimentet. Då köper jag den. :)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det är sinnessjuka pengar för en ny iPhone.

Jag köpte en Gigaset 370 nu i veckan, och kan nog säga att det är en kanontelefon för pengarna, dessutom visade det sig att dom har en support i världsklass.

 

Visst skulle jag nog känna att jag fick en fantastisk mobil om jag köpte en iPhone med, men om det skulle kännas som en "fantastisk lur för pengarna" är jag tveksam till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper telefon för att kunna ringa,  kunna SMS:a o Swisha..mer behöver jag inte.

Sen får de som behöver penisförlängare köpa vad fan de vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Pocahontas säger:

Köper telefon för att kunna ringa,  kunna SMS:a o Swisha..mer behöver jag inte.

Sen får de som behöver penisförlängare köpa vad fan de vill

 

Du behöver inte berätta för oss anledningen till varför du skulle köpa en iPhone ?

 

Ärligt ingen blir imponerad bara för att man köper en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

 

Du behöver inte berätta för oss anledningen till varför du skulle köpa en iPhone ?

 

Ärligt ingen blir imponerad bara för att man köper en iPhone.

Många tycks tro att andra blir det...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Pocahontas säger:

Många tycks tro att andra blir det...

 

 

Ingen i min närhet har då blivit imponerad över att jag köpt en iPhone ?

Med tanke på till vad jag och hur mycket jag använder den så blir det väldigt få kronor per minut den kostar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Ingen i min närhet har då blivit imponerad över att jag köpt en iPhone ?

Med tanke på till vad jag och hur mycket jag använder den så blir det väldigt få kronor per minut den kostar.

Nu består världen av mer människor än dig och din omgivning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Pocahontas säger:

Nu består världen av mer människor än dig och din omgivning

 

Så det är din omgivning som sätter normen?

Löjligt påstående att man köper en som penisförlängare.

När jag läser sådant tänker jag....bitter...avundsjuk...jantelag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Iphone SE lades väl ned? :fundersam:

 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Så det är din omgivning som sätter normen?

Löjligt påstående att man köper en som penisförlängare.

När jag läser sådant tänker jag....bitter...avundsjuk...jantelag

Nej, men ödmjuk och generös! 

 

Din motsats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Pocahontas säger:

Nej, men ödmjuk och generös! 

 

Din motsats

 

Ödmjuk är jag inte men generös det ska du bara veta.

Personer som har det sämre ställt än mig får ärva elektronik som jag inte behöver.

Är det någon som hjälper mig så får dom betalt med råge.

Vet du varför? För att jag har råd och dom är värda det.

Så generös det kan du hoppa upp och klappa dig i arslet på ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är för roliga. Tråkigt ikväll? :hihihi:

Jag köpte nyss en iFön men inte för att imponera på någon utan därför att jag är nyfiket lagd. Ville lära känna iFön, iOS och dess egenheter.
De bästa Slamschlung är rätt så dyra de också. Runt 10 papp om man vill ha mer utrymme. Kanske iPhone XR är jämförbar men som har knivskarp grafik och snabbare processor samt att man slipper Android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj j*klar vad sjukt att jag satt och tänkte på exakt detta. Har under veckan funderat över hur livet skulle vara av att gå över till en Androidtelefon... Orkar inte med Apples överprissatta telefoner där jag inte ens kan sätta en standardwebbläsare... (Hur är det ens lagligt? Blev inte Microsoft stämda för detta med Internet Explorer för länge sen?)

 

Aja... En sidofråga till tråden: Har någon testat någon Androidtelefon och kört någon annan rom? Typ lineage OS? Eller är alla de där roms:en helt trasiga och jag måste förlita mig på Google spion-OS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste detta på Idg

 

När samtalet gick över till priserna på Iphone – det är inte bara i Sverige priserna på Iphone XS och XS Max sticker i ögonen på många – började Tim Cook med att påpeka att Apple säljer modeller med betydligt lägre priser men gick sedan in på värde.

– Din telefon har ersatt din kamera och videokamera. Den har ersatt din musikspelare. Den har ersatt din videospelare. Den har ersatt alla de här olika prylarna. Den är med andra ord väldigt viktig och vi har märkt att folk vill ha den mest innovativa produkten vi kan skapa – och det är inte billigt.

Tim Cook pekade också på att de flesta köper sina Iphone på avbetalning och betalar ungefär en tia om dagen, vilket han tycker är ett bra värde med tanke på vad du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, gabbe170 säger:

...En sidofråga till tråden: Har någon testat någon Androidtelefon och kört någon annan rom? Typ lineage OS? Eller är alla de där roms:en helt trasiga och jag måste förlita mig på Google spion-OS?

Off topic: Det går alldeles utmärkt med LineageOS (och andra ROM beroende på hur välutvecklade de är och vilken mobil du vill ha). Jag har programmerat flera modeller av märkena Samsung, Huawei och Motorola. Inget saknar buggar, inte IOS heller, men LineageOS funkar utmärkt. Man behöver inte installera Gapps på dem, men åtminstone GSF rekommenderas så att man kan utnyttja full funktionalitet med de appar som finns i Playbutiken. Men man kan klara sig utan det också. Om än knapert.

Starta en tråd om detta om du vill. Annars rekommenderas LineageOS och XDA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på hur man använder telefonen, men för mig som kör Apple Music istället för Spotify och synkar data mellan telefonen och Mac med NoteLife och Ulysses, och gillar synca iMessage mellan Mac och telefon och har och använder iWork-programmen i telefonen och har dokument i iCloud Drive, så finns inget annat alternativ. 

 

Men man måste ju inte köpa den dyraste iPhone, det finns ju faktiskt billigare! De som vill ha den dyraste köper det, och har man inte råd så skaffar man en billigare iPhone. Så jag förstår inte problemet... 

 

Istället för att klaga på att en XS kostar 12 000, titta på en iPhone 7 istället för halva priset! Problemet löst. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte precis upp mig från 5 till SE. 2,995:- för en 32 GB. Alldeles lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Axelman säger:

Bytte precis upp mig från 5 till SE. 2,995:- för en 32 GB. Alldeles lagom.

Jag köpte min SE 32 GB för 2000. Ny. Ännu mer lagom. ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min 7+ med spräckt skärm för 2500kr för ca 1 år sedan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen säljer årets modeller bättre än förra årets. 

https://omni.se/a/RxekB5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Tydligen säljer årets modeller bättre än förra årets. 

https://omni.se/a/RxekB5

Vilket bevisar att det finns en stor marknad även för de allra bästa iPhone. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...