Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa en iphone? Nej


DruttenSE

Rekommendera Poster

8 minuter sedan, The Mobile Swede säger:

Utan att på något sätt försvara priset som trots allt är orimligt på alla sätt. 

Genom att köpa en så har du ju faktiskt visat att priset är rimligt (för dig). ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar
The Mobile Swede
27 minuter sedan, Telly82 säger:

Genom att köpa en så har du ju faktiskt visat att priset är rimligt (för dig). ;) 

Touche!

Beror på hur man ser på det ? hade jag inte velat testa den och skriva om det hade jag nog aldrig köpt den om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej

Kul att se vad diskussionen utveckla.

Det verkar som om dom flesta avstår att köpa en iPhone och det gäller även Xr modellen.

Vill jag ha en mobil med haka, puckel eller vad man nu ska kalla det så har Nokia kommit med sin ny 7.1 plus, den ligger under 4000kr.

 

Just idag har läst (om det stämmer) att apple har dragit ner på tillverkningen av alla modeller på iPhone.

Samt att deras marknasvärde har sjunkit me 1900 miljarder kronor. 

Det om det är sant.

Det här är en fingervisning att andra tillverkar börja få bra telefoner till ett billigare pris.

Sedan har vi inte pratat om Kina telefoner som är också en marknad så snart väller över oss.

 

Det som tala emot android telefon är just att dom är så dåliga att uppdatera systemet.

Dom enda som ligger bra till där är android one telefoner, som t.ex Nokia men sedan är det tvär dött.

 

Så Apple får ändra sin strategi när det gäller mobiler och sänka priset på dom, även om Tim räkna upp massor saker som gör, för samma saker gör Nokian också.

 

Nog om det, ha en trevlig helg på er alla. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, DruttenSE säger:

Hej

Kul att se vad diskussionen utveckla.

Det verkar som om dom flesta avstår att köpa en iPhone och det gäller även Xr modellen.

 

 

Jasså hur vet du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabb googling antyder att mindre än 3,5 miljarder människor köper iPhone. Givet den informationen är slutsatsen "dom flesta avstår att köpa en iPhone" rimlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

En snabb googling antyder att mindre än 3,5 miljarder människor köper iPhone. Givet den informationen är slutsatsen "dom flesta avstår att köpa en iPhone" rimlig.

Det gäller dom flesta telefonen. 

 

Jag tolkar hans amatöranalys att det gällde befintliga iPhone ägare 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta köper inte en Slamslung heller. Än sedan då? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, DruttenSE säger:

Hej

Kul att se vad diskussionen utveckla.

Det verkar som om dom flesta avstår att köpa en iPhone och det gäller även Xr modellen.

...
Nog om det, ha en trevlig helg på er alla. 

Hej!
Jag skiter i hur andra väljer och hur de resonerat för att göra sitt val. Jag förlitar mig på mitt eget omdöme. Apples iOS är mer välordnat och genomtänkt enligt min mening. Ett sätt att se detta är att med ett valfritt problem se hur snabbt man kan hitta inställningar eller någon app i systemet. Integrationen hård- och mjukvara är en tillgång det också.
Skillnaden på min gamla Motorola och den relativt nyinköpta iPhone är inte liten.

Så jag rekommenderar en iPhone men kanske förra eller förrförra årets modell till de flesta för ett bättre pris, så som jag gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

"Dom flesta"  kanske var fel ordval men tittar på var rykten säger så har apple dragit ner tillverknings volymen på dom flesta iPhone och det tolkar jag på att dom inte säljer lika bra som det var tänkt.

 

Jag kommer att rekommendera Iphone till folk som vill ha en telefon som är enkel att använda, som alltid har senaste system och bra säkerhet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
2018-10-05 på 22:18, lappen71 säger:

 

Ödmjuk är jag inte men generös det ska du bara veta.

Personer som har det sämre ställt än mig får ärva elektronik som jag inte behöver.

Är det någon som hjälper mig så får dom betalt med råge.

Vet du varför? För att jag har råd och dom är värda det.

Så generös det kan du hoppa upp och klappa dig i arslet på ??

Snälla, kan du skänka det du inte använder till mig? Är fattig pensionär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, iMarc säger:

Snälla, kan du skänka det du inte använder till mig? Är fattig pensionär

 

Ledsen men det är familjemedlemmar som får "ärva" min gamla elektronik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-11-23 på 19:15, DruttenSE säger:

 

Just idag har läst (om det stämmer) att apple har dragit ner på tillverkningen av alla modeller på iPhone.

Samt att deras marknasvärde har sjunkit me 1900 miljarder kronor. 

Det om det är sant.

Det här är en fingervisning att andra tillverkar börja få bra telefoner till ett billigare pris.

Sedan har vi inte pratat om Kina telefoner som är också en marknad så snart väller över oss.

 

Tja. Börsvärdet och verkligheten är ungefär lika kopplat som om det börjar snöa samtidigt som jag får tandvärk och drar slutsatsen att snö framkallar tandvärk. :hihihi:

...

Varför människor köper vissa saker i vissa tider önskar alla marknadsförare att de hade svaret på. Att Apple drar ner på tillverkningen säger inte så mycket det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...