Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MOJAVE och Number


McIgge

Rekommendera Poster

Efter installationen av Mojave så ändrade sig Number. Jag hade låst översta raden och hade en hel del celler med färgad text. Allt detta försvann.

Arbetet med att göra om (läs rätta till) ett helt ark med olika textfärger får vara till nästaårsskifte då jag ämnar öppna en ny sida i den dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova återläs ditt dokument från din senaste backup. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För sent att från en backup återställa då jag använder det dagligen.

Jag var mest nyfiken på varför en uppdatering ställer till med problem i ett program som Number.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du Time Machine sparas en version i timmen.  

Jag tolkade din beskrivning av felet som en ändring av dokumentet och inte i programmet. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, McIgge säger:

 

Jag var mest nyfiken på varför en uppdatering ställer till med problem i ett program som Number.

Har inget svar på din fråga.

Har själv en hel det olika dokument i Numbers, inga av dessa har påverkats av uppdateringen till Mojave.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, polken säger:

Använder du Time Machine sparas en version i timmen.  

Jag tolkade din beskrivning av felet som en ändring av dokumentet och inte i programmet. 

 

Jo, du har rätt i att dokumentet ändrats. Men varför? Det är ju ett program (mjukvara) bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du posta en skärmdump och beskriva mer detaljerat. Jag har lite svårt att köpa din story tyvärr. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmdump?

Det är nog svårt att förstå men text i cellerna som var med röd eller annan textfärg blev samtliga celler svart text på vit bakgrund.

Det var det som hände. Ingen större skada skedd men irriterande för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...