Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan jag se om någon överfört bilder och info från min iPhone?


stanand

Rekommendera Poster

Jag lämnade in min mobil för lagning hos en ej certifierad lagare. Han skulle byta linsen på min kamera, han frågade två gånger om min lösenordskod. Nu är jag orolig att han kan ha överfört mina bilder och annan information från min mobil till sin dator eller liknande. Kan jag på något sätt ta reda på om främst mina bilder blivit överförda till en dator? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, stanand säger:

Jag lämnade in min mobil för lagning hos en ej certifierad lagare. Han skulle byta linsen på min kamera, han frågade två gånger om min lösenordskod. Nu är jag orolig att han kan ha överfört mina bilder och annan information från min mobil till sin dator eller liknande. Kan jag på något sätt ta reda på om främst mina bilder blivit överförda till en dator? 

Varför skulle någon verkstad vara intresserad av en slumpmässig kunds bilder?

 

Nej, man kan inte se om bilderna blivit överförda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en ytterst svagt minne om att man kan leta efter specifika (eller liknande bilder) på Internet.

Googlade därför lite på skoj med sökorden " Finns mina bilder på Internet?"

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=finns+min+bild+på+internet&ie=UTF-8&oe=UTF-8

och här är första träffen på denna sökning:

https://support.google.com/websearch/answer/1325808?hl=sv

Varför inte försöka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han behövde troligen koden till telefonen för att funktionskontrollera linsen, dvs kunna testa kameran i telefonen. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Raphael säger:

Han behövde troligen koden till telefonen för att funktionskontrollera linsen, dvs kunna testa kameran i telefonen. 
 

Ja men man kan ju öppna kameran utan att behöva koden, därför jag blev misstänksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, stanand säger:

Ja men man kan ju öppna kameran utan att behöva koden, därför jag blev misstänksam.

Inte efter omstart av telefonen. Man måste låsa upp den en gång först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, SirKnasen säger:

Inte efter omstart av telefonen. Man måste låsa upp den en gång först.

Det är sant... Är antagligen bara paranoid, hade nämligen känslig data på mina bilder och mannen verkade lite skum. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, stanand säger:

Det är sant... Är antagligen bara paranoid, hade nämligen känslig data på mina bilder och mannen verkade lite skum. 

Något att tänka på till nästa gång. Se till att ha backup och lämna in telefonen nollställd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...