Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ladda iPhone i bilen?


Telly82

Rekommendera Poster

Jag har en iPhone SE och en VW Passat 2017. Bilen har ett USB-uttag. Så fort jag ansluter telefonen för att ladda den så slutar ljudet att fungera. Navigeringsinstruktionerna tystnar, bland annat. Jag kan inte ringa (handsfree), för jag hör inte vad den andra personen säger

 

Nu senast behövde jag ladda telefonen. När jag anslöt den så sa den att jag måste låsa upp telefonen för att använda USB-tillbehöret. Nej, jag låste inte upp telefonen, för jag ville inte att ljudet skulle försvinna. Men då blev inte telefonen laddad!!!

 

Jag blir tokig. Hur f-n ställer jag in telefonen så att den bara laddar och INTE tar bort ljudet?.

Har letat efter att kunna välja ljudutgång bland inställningarna på telefonen, men inte hittat något.

Måste jag använda en USB-billaddare som sitter i 12V-uttaget? Det skulle vara smidigt att slippa; det ser varken snyggt ut eller är särskilt praktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Alix säger:

Det lär finnas kablar som bara har laddfunktion. Edit: Nåja, datablockadaptrar finns till kabeln i alla fall.

Det var ju en tanke, tack för tipset.

Jag är visst inte ensam om problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Jag har en iPhone SE och en VW Passat 2017. Bilen har ett USB-uttag. Så fort jag ansluter telefonen för att ladda den så slutar ljudet att fungera. Navigeringsinstruktionerna tystnar, bland annat. Jag kan inte ringa (handsfree), för jag hör inte vad den andra personen säger

 

Nu senast behövde jag ladda telefonen. När jag anslöt den så sa den att jag måste låsa upp telefonen för att använda USB-tillbehöret. Nej, jag låste inte upp telefonen, för jag ville inte att ljudet skulle försvinna. Men då blev inte telefonen laddad!!!

 

Jag blir tokig. Hur f-n ställer jag in telefonen så att den bara laddar och INTE tar bort ljudet?.

Har letat efter att kunna välja ljudutgång bland inställningarna på telefonen, men inte hittat något.

Måste jag använda en USB-billaddare som sitter i 12V-uttaget? Det skulle vara smidigt att slippa; det ser varken snyggt ut eller är särskilt praktiskt.

 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Bara tejpa över de två pinnarna i mitten på kontakten. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Telly82 säger:

Jag har en iPhone SE och en VW Passat 2017. Bilen har ett USB-uttag. Så fort jag ansluter telefonen för att ladda den så slutar ljudet att fungera. Navigeringsinstruktionerna tystnar, bland annat. Jag kan inte ringa (handsfree), för jag hör inte vad den andra personen säger

 

Nu senast behövde jag ladda telefonen. När jag anslöt den så sa den att jag måste låsa upp telefonen för att använda USB-tillbehöret. Nej, jag låste inte upp telefonen, för jag ville inte att ljudet skulle försvinna. Men då blev inte telefonen laddad!!!

 

Jag blir tokig. Hur f-n ställer jag in telefonen så att den bara laddar och INTE tar bort ljudet?.

Har letat efter att kunna välja ljudutgång bland inställningarna på telefonen, men inte hittat något.

Måste jag använda en USB-billaddare som sitter i 12V-uttaget? Det skulle vara smidigt att slippa; det ser varken snyggt ut eller är särskilt praktiskt.

Jag använder mig av den klassiska 12v - USB adaptern i uttaget för baksätet. Sedan drar jag sladden under armstödet i mittkonsolen till en lämplig plats mellan framsätena.

23B6B5D7-92A5-4FB5-B908-4C879198B824.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Passat uttagen i december -17 så det är ju en 2018-års modell. Om jag pluggar in i USB-uttaget framför växelspaken så går CarPlay igång. Men jag har också en laddkontakt i cigarettuttaget bakom växelspaken. Där laddas bara telefonen. Sedan händer ändå en massa konstiga saker via Blåtand. Typ senast spelat börjar spelas i bilen. och finns inget senast spelat brukar AppleMusic gå igång. Mycket irriterande. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min bil så kopplar jag bara in min iPhone i USB:n. Har också en iPhone SE och ljudet försvinner inte från den. Kan svara och ringa som vanligt, även med hörlurar. Så detta handlar kanske inte om telefonen, utan om inställningar i bilen. Nu har jag inte en Passat, jag har en Citroën. :) Kolla om det finns några inställningar du kan ändra i bilen för USB-uttagets funktion. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...