Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Prisvärd/ekonomisk färglaser?


mpower

Rekommendera Poster

Letar efter en färglaser som är bra, prisvärd och hyfsat billig att byta tuners på. Multifunktion är ju inget krav men givetvis ett plus. Någon som har några tips?

Brukar kolla mycket på prisjakt och googla rundor men det står sällan vad det kostar att byta tuners.

 

Tacksam för tips nu när man är trött på sin bläckstråleskrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med. Har en OfficeJet idag och har tydligen bara skrivit ut 465 sidor och det är redan dags att byta ut samtliga patroner en andra gång.

Känns som skitskrivaren tömmer halva patronerna på rengöring varenda gång jag ska skriva ut något.

Så är också på jakt efter en liten multifunktion färglaser. Men runda slängar 4x800Kr för toners avskräcker.

Hur står de sig med krona per utskrift?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag en några år gammal HP färglaser, HP och macOS brukar fungera bra ihop. Min knappt ett år gamla laser är bara sv/vit, skannar också HP mp 130 någonting. Finns ju ofta varianter med eller utan nätverk, wi-fi respektive AirPrint. Läst detta? 

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.658890/multiskrivare-test

ibland får du en liten starttoner, utbytes har mycket mer. Vilka krav har du på upplösning på skrivaren? Skannern? Hur snabb, tyst ska den vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det absolut viktigaste är att utskriftskvaliteten är bra och att tuners inte kostar som en halv skrivare. Skanner och andra extra funktioner är inte prio för mig men inget minus. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en HP Color Laserjet M452nw som ger riktigt bra färgutskrifter för att vara laser.

 

Har haft tre Samsunk som skrev hyfsat så länge de funkade, men de höll inte länge. Billigt smäck. På den sista var det trumman och den räknades som förbrukningsvara när jag försökte åberopa garantin. Färgpatroner än det många som säljer, men trumman? Icke, sa Nicke. Varför köpte jag då flera stycken? Ja, de skrev ju rätt bra och jag råkade ha köpt på mig nya färgpatroner när de två första gick sönder. 

 

Innan dess hade jag en annan HP som funkade bra i flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är styckpriset per utskrift du ska ta fasta på, hur många utskrifter per vecka/månad behövs det?  De billigaste skrivarna kan inte byta trumma, de kanske inte heller har separata färgtoners utan en kombinerad.  Priset på färglaserutskrifter har ökat de senaste åren, räkna med nästan 1,50 kr för toner per färgsida.  En trumma kanske klarar 15000 sidor, men då kanske din maskin är omodern och klarar inte ditt nyaOS. Brothers skrivare brukar vara robusta, t ex https://www.brother.se/printers/laser/hl-3140cw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dustinhome har bra beskrivning av skrivarna, vad den kostar, kapaciteten på medskickade toners samt priset på nästa toner, t ex denna https://www.dustinhome.se/product/5011045152/color-laserjet-pro-m254nw

2000 kr för skrivaren med material för cirka 1500 sidor, utbytestoner för över 3000 sidor, alla 4 för cirka 4000 kr. Det är nog det prisläge som är aktuellt för bra laserfärg. När du hittat en modell du gillar kan du jaga lägsta pris på jämförelsesajter. Eller köpa en Xerox på kampanj för 999 kronor, material för upp till 1500 sidor, är du nöjd köpa nya toners eller om du inte är nöjd hitta ett nytt kampanjerbjudande. Tänk på att det blir inte bra foto-utskrifter med laser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för alla tips och tankar. Får ta en riktig funderare kring det här. Två gånger skrivarens pris för nya toners!!! Hmmm....färglaser kanske inte är det som gäller. Kanske ska satsa på en svart/vit istället, färg är ju inte alltid nödvändigt och det är ju inte så himla ofta den kommer användas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, mpower säger:

Tusen tack för alla tips och tankar. Får ta en riktig funderare kring det här. Två gånger skrivarens pris för nya toners!!! Hmmm....färglaser kanske inte är det som gäller. Kanske ska satsa på en svart/vit istället, färg är ju inte alltid nödvändigt och det är ju inte så himla ofta den kommer användas.

Kolla storleken på det toners/patroner som följer med. Ofta rymmer de mycket mindre än de man köper efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Köpte precis en HP Color LaserJet MFP M281fdw. 

Bägaren rann över när jag upptäckte att jag köpt hem fel bläck till min gamla OfficeJet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...