Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fingeravtryck - finns det?


xyz123

Rekommendera Poster

Nyligen köpte jag en ny telefon. Den hade en så kallad fingeravtrycksläsare. Meningen verkar ha varit att man skulle kunna öppna telefonen med sitt tumavtryck. Men det går *inte*! I alla fall inte speciellt ofta. I långt fler fall än 50% av öppningsförsöken så måste man mata in sina 6 siffror. Samma fenomen hittar jag i min nyköpta iPad. Vad är det för mening med att sälja en pryl där en av funktionerna bara fungerar ibland? Är det för att djävlas med kunderna som man göra detta? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan lägga in flera fingeravtryck.

Själv har jag lagt in vänster och höger pekfinger på de enheter som har TouchID, de jag tycker de är lättast att låsa upp med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det gått mer än 48 timmar sedan du låste upp telefonen så behövs sifferkoden igen. Ibland blir det bättre om du laddar in fingeravtrycket igen. En väldigt torr hud eller smord med hudkräm eller kall fingertopp blir problem. Se mera här: https://support.apple.com/sv-se/HT207537.   Som skrivits ovan prova med andra fingrar. För mig fungerar det 98%, för en annan familjemedlem 75%

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, xyz123 säger:

Nyligen köpte jag en ny telefon. Den hade en så kallad fingeravtrycksläsare. Meningen verkar ha varit att man skulle kunna öppna telefonen med sitt tumavtryck. Men det går *inte*! I alla fall inte speciellt ofta. I långt fler fall än 50% av öppningsförsöken så måste man mata in sina 6 siffror. Samma fenomen hittar jag i min nyköpta iPad. Vad är det för mening med att sälja en pryl där en av funktionerna bara fungerar ibland? Är det för att djävlas med kunderna som man göra detta? 

 

Naturligtvis så är det.så. Apple älskar att släppa nya funktioner som ingen kan använda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...