Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Arvingen

Tomt batteri efter mindre än ett dygn

Rekommendera Poster

Två dagar i rad har telefonen tömt sig fullständigt. Har en iPhone 5S. IOS 12.0

När jag kollar på skärmtid för senaste veckan visar den en total tid på 4 timmar och 5 minuter. Alltså ett snitt på 35 minuter om dagen. Hur sjuttsingen kan det tömma telefonen fullständigt?

Jag stänger alltid ner apparna helt och hållet efter användning. Har inga spel installerade. 

När jag kollar batteritid och skärmtid kan inte jag se något anmärkningsvärt. Vad har jag missat?

IMG_1835.png

IMG_1836.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur gammalt är batteriet? Ladda ner en batteriapp (exempelvis Battery Life) som berättar hur konditionen är på batteriet. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har den, men det står: "det inte längre är möjligt att utläsa slitaget på din enhets batteri". De har en hänvisng till att gå in på inställningar -batteri, men då måste det vara en iPhone 6 eller senare.

Batteriet är lika gammal som telefonen, ca 4 år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Arvingen säger:

Har den, men det står: "det inte längre är möjligt att utläsa slitaget på din enhets batteri". De har en hänvisng till att gå in på inställningar -batteri, men då måste det vara en iPhone 6 eller senare.

Batteriet är lika gammal som telefonen, ca 4 år.

Okej, säkert dags att byta batteri.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Surt sa räven. Du har nog rätt. Får leta rätt på någon som fixar det. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På min iPhone (6S) dränerades batteriet när jag var uppkopplad mot wifi här hemma på 5 GHz. Problemet försvann om jag höll mig till 2,4 GHz.

iPhone 5S är kanske förskonad från detta, men det kan möjligen vara värt att testa…

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har den på 2,4, men vi har ganska dålig täckning på mobilnätet. Ibland knappt EDGE. Det kan ju spela roll. Eller det gör ju det. Fånen letar ju hela tiden efter en signal som inte finns, men det problemet har funnits hela tiden och var värre tidigare, nu har vi trots allt 4G relativt ofta, om än med bara en "plupp". Trist att 5S inte kan använda wi-fi samtal.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är inte ensam i hushållet om problemet.

Maken klagade på sin telefon. Upptäckte att batteriet i den töms också snabbt. Han har en iPhone SE, köpt ny i april i år. Kan ju knappast vara batteriet som är gammalt.

Vi laddade både telefonerna i går kväll till 100%. Nu på morgonen hade min 22% och hans 19% kvar.

Vi har stängt av alla automatiska uppladdningar, vi stängde även av mobildata på både. Det hjälpte ju inte. Får bli flygplansläge i natt. 

Är det någon mer som råkat ut för detta? Vi har OS 12.0.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ställ in att GPS bara ska användas när Appar används, under inställningar->Integritetsskydd->Platstjänster

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, SirKnasen säger:

Ställ in att GPS bara ska användas när Appar används, under inställningar->Integritetsskydd->Platstjänster

Upptäckte att de flesta är av, resten bara när de används.

I natt hade vi mobilerna i flygplansläge.  Drog mellan 7-11%. Så så får det bli i fortsättningen när vi inte behöver väckning.

Märkligt nog drar de inte lika mycket under dagen upptäckte vi igår. Har en iPad, den uppdaterade jag samtidigt til IOS 12. Där är allt som vanligt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Batteritiden i min iPhone 7 med iOS 12 är riktigt anständig här hemma med 5GHz Wi-Fi. Jag har dock stängt av bakgrundsuppdateringen för den värsta batteritjuven i min iPhone: Facebook som numera drar mindre än Safari per minut.

Titta i Inställningar>Batteri. Vilka appar drar mest? Använder de bakgrundsuppdatering? Stäng isåfall av det i Inställningar>Appens namn.
Platstjänster verkar användas väldigt lite i min iPhone och drar väldigt lite energi. Jag har ändå stängt av det för några av apparna jag använder mest och som inte behöver platstjänster egentligen, som Google sök-appen.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...