Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imessage bugg/problem/fel?


William1996

Rekommendera Poster

Allt började med att jag igår messade min lillebror och fick ett svar från min pappa. Sen skulle jag messa min lillebror och såg då att det var samma konversation som min pappa och jag haft. Raderade konversationen o skickade varsitt sms till de, det funkade. Men efter tio minuter hoppade konversationen ihop igen, och bara en av de får smsen men det varierar, jäkligt skumt. 
De har olika apple-id och olika telefonnummer, alla imessage inställningar osv är korrekt inställda, pratat med applesupporten många timmar och de har inte en susning...

Någon här som vet vad det kan bero på? Kan tilläggas att det bara är såhär när jag messar från mitt nya abonnemang på en nyköpt iphone XS. Detta problem uppkommer inte vid messande från andra lurar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, William1996 säger:

Allt började med att jag igår messade min lillebror och fick ett svar från min pappa. Sen skulle jag messa min lillebror och såg då att det var samma konversation som min pappa och jag haft. Raderade konversationen o skickade varsitt sms till de, det funkade. Men efter tio minuter hoppade konversationen ihop igen, och bara en av de får smsen men det varierar, jäkligt skumt. 
De har olika apple-id och olika telefonnummer, alla imessage inställningar osv är korrekt inställda, pratat med applesupporten många timmar och de har inte en susning...

Någon här som vet vad det kan bero på? Kan tilläggas att det bara är såhär när jag messar från mitt nya abonnemang på en nyköpt iphone XS. Detta problem uppkommer inte vid messande från andra lurar.

Nya, är att det är ett nytecknat abonnemang från en vecka tillbaka, har fortfarande kvar mitt gamla och när jag messar från det så finns ej problemet, enbart från det nya abonnemanget med den nya telefonen.

 

Med korrekta inställningar menar jag att min pappa har enbart hans eget nummer som tillgängligt för kontakt via iMessage och min lillebror har enbart sitt eget nummer tillgängligt för kontakt via iMessage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...