Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Strul med Mojave


Peter 99

Rekommendera Poster

Hej,har uppdaterat till Mojave och det allt flyter helt ok men det är en grej som inte funkar som jag vill. Jag har Boom 2 i datorn och som används när jag spelar upp musik från t ex Youtube. 

När jag uppdaterat till Mojave kom det en dialogruta som frågade om jag ville ansluta mikrofonen till datorn. Tyvärr klickade jag ner i denna ruta med påföljd att Boom inte funkar för mig. Har försökt i ljudinställningar men det funkar inte. Har startat om datorn- inte heller det hjälper. Nu står mitt hopp till er.Ni har hjälpt mig tidigare och kan kanske göra det nu med!

 

Mvh

 

Peter 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stöds Boom 2 av Mojave?  64-bitars

Kolla i

Om den här datorn-Systemrapport-Program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mojave stöder 32-bitarsprogram. Men med nya operativsystem kan man inte vara säker på att tredjepartsprogram fungerar. Man får så klart kolla deras hemsida och support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag High Sierra, vet inte hur Systemrapport ser ut i Mojave

 

Det är detta jag avser

Skärmavbild 2018-09-27 kl. 11.19.08.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Pocahontas säger:

Nu har jag High Sierra, vet inte hur Systemrapport ser ut i Mojave

 

Det är detta jag avser

Skärmavbild 2018-09-27 kl. 11.19.08.jpg

Mojave stöder 32-bitarsprogram. Det är inte ens avgjort när stödet försvinner. Läs mer här. Citat:

 

”Övergången till 64-bitar för macOS och macOS-program pågår fortfarande och de slutgiltiga datumen har inte bestämts än.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, har väntat med att ladda ner Mojave 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att jag hittade rätt till slut...

här kommer den:2012033250_Skrmavbild2018-09-27kl_11_53_59.png.2f17dc86791bac16930f6da4d77ba32b.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har så fått ett svar från utvecklaren.Det skall tydligen funka med att ansluta till en mikrofon ngn stans. Dom skickade med en skärmdump men jag får inte rätt på det, tyvärr. Jag kan ta en bild på dumpen och visa här.

Skärmavbild 2018-09-27 kl. 16.42.00.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Peter 99 säger:

Har så fått ett svar från utvecklaren.Det skall tydligen funka med att ansluta till en mikrofon ngn stans. Dom skickade med en skärmdump men jag får inte rätt på det, tyvärr. Jag kan ta en bild på dumpen och visa här.

Skärmavbild 2018-09-27 kl. 16.42.00.png

Du ska bocka i de rutorna i din dator, på motsvarande ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har så fått ett svar från utvecklaren.Det skall tydligen funka med att ansluta till en mikrofon ngn stans. Dom skickade med en skärmdump men jag får inte rätt på det, tyvärr. Jag kan ta en bild på dumpen och visa här.

 

 

 

Har gjort som du säger Alix men ingen skillnad. Till saken hör att jag har ett hjälpmedel för att jag har hörapparater. Men det har funkat förut så det borde funka nu med tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Peter 99 säger:

Har så fått ett svar från utvecklaren.Det skall tydligen funka med att ansluta till en mikrofon ngn stans. Dom skickade med en skärmdump men jag får inte rätt på det, tyvärr. Jag kan ta en bild på dumpen och visa här.

 

 

 

Har gjort som du säger Alix men ingen skillnad. Till saken hör att jag har ett hjälpmedel för att jag har hörapparater. Men det har funkat förut så det borde funka nu med tycker jag.

Testa att starta om datorn och öppna sedan programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst. Det var en kontakt som det var glapp i.Fick även hjälp av er killar och supporten för appen. Hurra va skoj!!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...