Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Timern & låsskärm


hallanders
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Upptäckte efter uppdatering till ios12 att timern inte längre finns på låsskärmen och räknar ner  som den brukade. 

 

På min iPad Air är det som vanligt, men inte på min 8+. 

 

Någon annan som råkat ut för detta och ev sitter med en lösning?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rookiemisstag, brukar ju alltid starta om enheter som inte fungerar. 

Det var helt borta ur mitt huvud denna gången ? 

Tack för påminnelsen! ??

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
2018-09-26 på 11:07, hallanders säger:

Hej!

Upptäckte efter uppdatering till ios12 att timern inte längre finns på låsskärmen och räknar ner  som den brukade. 

 

På min iPad Air är det som vanligt, men inte på min 8+. 

 

Någon annan som råkat ut för detta och ev sitter med en lösning?

 

mvh

Har samma problem. Detta efter omstart flertalet gånger. Timern syns inte längre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag har samma problem här, har iOS 12.2. Och min timer syns inte längre heller på låsskärmen. Har startat om iPhonen tvångs stängt av den. Ingenting fungerar ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, glaze säger:

Jag har samma problem här, har iOS 12.2. Och min timer syns inte längre heller på låsskärmen. Har startat om iPhonen tvångs stängt av den. Ingenting fungerar ? 

 

Nu kör jag iofs beta av iOS men jag har inget minne att funktionen varit borttagen.

 

IMG_0474.thumb.jpg.3525099520456ffd88c55335e8fbe078.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så märkligt... vilken beta version kör du och vilken enhet har du? Fungerar inte på min Xs Max och inte heller på min iPhone 8. Båda kör iOS 12.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, glaze säger:

Så märkligt... vilken beta version kör du och vilken enhet har du? Fungerar inte på min Xs Max och inte heller på min iPhone 8. Båda kör iOS 12.2

1892A9BF-0F42-46F1-94FE-1A8F649984C1.thumb.jpeg.1f0ddedbbebf2d9868ded18339da19a6.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hållit på med min iPhone till och från idag, och efter att jag stängt av den helt efter tjugoåttonde gången, så vips syns nu timern igen på min låst skärm. Då har jag testat att tvångsavsluta fram och tillbaka, varvat med att stänga av den helt fram o tillbaka. Och det var efter en vanlig avstängning som timern igen fungerar. Bara vänta och se om det håller sej så nu, hoppas :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, glaze säger:

Nu har jag hållit på med min iPhone till och från idag, och efter att jag stängt av den helt efter tjugoåttonde gången, så vips syns nu timern igen på min låst skärm. Då har jag testat att tvångsavsluta fram och tillbaka, varvat med att stänga av den helt fram o tillbaka. Och det var efter en vanlig avstängning som timern igen fungerar. Bara vänta och se om det håller sej så nu, hoppas :) 

Skönt att det har löst sig! För mig löste det sig också hyfsat random. Sedan dess har det försvunnit någon gång igen, men det löste sig med en uppdatering när nya iOS släpptes. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...