Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Hur stoppar man påbörjad filflyttning till iCloud?


Lagerdahl

Rekommendera Poster

Ett akut problem: 

Jag klantade till det och råkade kryssa i en ruta i systeminställningar för iCloud (systeminställningar/iCloud/alternativ/program som lagrar dokument o data på iCloud - jag kryssade i 'Mapparna Skrivbord och Dokument', insåg misstaget och kryssade ut igen. Men för sent verkar det som!

Överflytten av allt jag hade på skrivbordet, ca 82 GB, hann påbörjas och jag fattar inte hur man ska avbryta den. Klickade på 'i' vid iCloud för info och får fram det lilla aktivitetsfönstret med info om filflytten men inget händer när jag trycker på det lilla krysset för att avbryta aktiviteten.

Med min ganska slöa nätuppkoppling (ca 20mBit) kommer denna flytt att ta flera dagar och under tiden har jag mist åtkomsten till alla filer/mappar på skrivbordet.

Vad göra?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avbröt kopieringen genom att avaktivera iCloud helt och hållet. Fick en del varningar och fick välja huruvida jag ville behålla kopior mm. 

Mina skrivbordsfiler förblir "försvunna" men jag kan återskapa dem från säkerhetskopia. 

 

Det jag undrar över; ligger de försvunna filerna kvar dolda någonstans? Och hur kommer jag åt dem alt raderar dem? iCloud hann bara med ca 200 MB av 82 GB innan jag avbröt. 

 

Jag gillar inte iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...