Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud-bildbibliotek laddas inte ner till "Bilder"


Mia Wales

Rekommendera Poster

Så om jag förstått det hela rätt så har du ett Apple ID på din iMac och ett annat Apple ID på din Macbook och iPone 8, och det för din Macbook och iPhone 8 fungerar bra. 

Börja med att logga ut från iCloud på din iMac. Stäng av iCloud på din iMac helt och hållet. 
Installera sen om systemet, det kan vara så att några filer har blivit skadade hos dig och det gör att systemet "hänger sig kvar" på gamla iCloud inställningar. En ominstallation av systemet bör fixa detta. 
https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-help/mchlp1599/mac

Efter detta loggar du in på iCloud igen och då samma iCloud - samma Apple ID - som du har till din Macbook och iPhone 8. När du är inkopplad på samma Apple ID för alla enheter så har du samma bildbiblioteket. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Raphael!

Tack för ditt svar.

Nja jag misstänker att innan allt blev konstigt tror jag att min iMac inloggad med S****. Men nu är jag inloggad med M**** på alla mina enheter. Ärligt talat så kan jag inte med säkerhet svara på hur det var. Sorry!

Att installera om systemet låter osäkert! Jag har allt sen 2011 på den här datorn. Jag är övertygad om att jag kommer få en jäkla massa problem efteråt och förmodligen förlora filer, program, dokument, foton etc. Jag har Time Machine backup sedan ett par dagar sedan och från slutet av januari. Men backar den verkligen upp allt, jag tror ju inte det..... Och vad finns på iCloud, alla mina document finns ju inte där. Ja du ser ju, här har du en som inte lita på att allt är backuped. :) Jag ska testa Skrivarverktyg nu och se om jag kanske kan  reparera om det blivit fel med några filer på hårddisken (Jag tvivlar, men testar det först) ;) . Jag testar det först och sen får jag skaffa mer utrymme på iCloud eller Dropbox och se till att åtminstone alla mina privata filer är sparade och safe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det gick inte, The volume Macintish HD was corrupt and needs to be repaired.

Jag måste fixa mer utrymme och spara alla mina filer och foton innan jag ominstallerar. Suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...