Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook startar om sig istället för att logga in


Lokatten

Rekommendera Poster

Hej! Någon som har nån aning om hur jag kan lösa detta:

Min gamla MacBook pro fr typ 2011 har börjat starta om sig varje gång jag försöker logga in på min användare. Efter att försökt få igång den ca 20 gånger händer bara samma sak.. Det här problemet uppstod för några år sen åxå men då löstes det av sig själv av att jag inte använde datorn på några månader. Men nu är jag rädd att den är på väg att gå i graven ? 

 

Den har inget batteri då jag tog bort det för några år sen, kan detta orsaka problemet? Har funderat på att köpa ett nytt batteri samt blåsa datorn men känns dumt att köpa nytt om felet beror på nåt annat.. 

 

Har åxå filer som jag dumt nog inte säkerhetskopierat som jag skulle vilja komma åt på datorn. 

 

Tacksam för all hjälp jag kan få ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova Säker start. Håll ner shifttangenten under uppstartsprocessen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, polken säger:

Prova Säker start. Håll ner shifttangenten under uppstartsprocessen. 

Jag har gjort det men då händer samma sak ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta gärna om alla åtgärder du testat så slipper vi bombardera dig med dem i onödan. 

Provat dra ur strömsladden några minuter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, polken säger:

Berätta gärna om alla åtgärder du testat så slipper vi bombardera dig med dem i onödan. 

Provat dra ur strömsladden några minuter?

Absolut. Men det e typ den enda åtgärden jag gjort. Drar ut strömsladden med jämna mellanrum men eftersom den inte har nåt batteri går den inte att starta utan strömsladd, va det det du menade? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13" eller 15"?

 

Kommer du till en vit skärm som syns en stund och sedan startar datorn om sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Stereotypen säger:

13" eller 15"?

 

Kommer du till en vit skärm som syns en stund och sedan startar datorn om sig?

17"

 

Inte riktigt.. Det har vart lite olika. Oftast kommer man till inloggning för de olika användarna, sen när den står å laddar efter man skrivit in lösen startar den om sig. Ibland visas det direkt en vitgrå skärm som kan stå å lysa hur länge som helst utan att nåt verkar hända. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, polken säger:

Ok, testa återställa PRAM/NVRAM

 

Gjorde detta nu och samma procedur upprepas med enda skillnaden att en liten rand med vad jag tycker ser ut som typ trasiga pixlar kommer upp på skärmen precis innan den stänger ner å startat om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...