Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone SE dyker inte längre upp i iTunes (12.8.0.150) efter uppgradering till iOS 12


Monkeyboy

Rekommendera Poster

iPhone SE dyker inte längre upp i iTunes (12.8.0.150) efter uppgradering till iOS 12. Några idéer?

 

Telefonen är ansluten till datorn (syns i Bildinsamling och Systeminformation).

 

Startat om båda enheterna. Nollställt integritetsskyddet på iPhone. Valt att lita på datorn på iPhone.

 

iTunes slänger upp bifogad dialogruta. Men det dyker inte upp någonting att "svara på" på min iPhone...

Skärmavbild 2018-09-22 kl. 19.54.14.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ios-mobile-device-updater-software-updat

 

Jag har en SE och fick upp ovanstående ruta (fast på svenska) när jag kopplade in den till min mini idag. Läs mer här. Kolla om det finns någon sådan ruta hos dig. Jag har High Sierra 10.13.6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Monkeyboy säger:

Tack. Kör också Mac OS X 10.13.6 men har inte fått upp detta ... kan du hitta någon URL till uppdateringen?

Nej. Att den dök upp skedde automatiskt och jag har inte sett den förut. Jag är inte ens säker på att du har samma problem/förutsättning som jag (som har delar av Xcode installerat). Har du kollat App Stores uppdateringsfunktion? Annars, läs mer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna lösning som fungerade:

Citat

 

Download the current 12.8 installer for iTunes from https://www.apple.com/itunes/download/.

Unlock your iOS device and connect it to USB.

Install iTunes from the .dmg that you've downloaded.

During the installation it should announce that a further software update is required.

Install that and iTunes should see your device.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppdateringen till iOS 12 så funkade inte längre sync via USB för mig. iPhone-symbolen uppe till vänster i iTunes dök inte längre upp. Va tusan??? Räddningen blev tipset ovan att ladda ner iTunes på nytt och installera.

https://www.apple.com/itunes/

Och sedan när jag kopplat ihop iPhone och Mac:


progupd.png.8ebc13e94d1998fec74ff0a1206b3d71.png

 

Xtra.png.c0b6b621839dd45ce5f837eeed81158f.png

 

Nu funkar det! Har ställt in det till att synca via Wi-Fi. Långsammare men bekvämare. :galetglad:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...