Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HJÄLP min macbook hittar inte min hårddisk


Soundguy

Rekommendera Poster

Hej

Första inlägget här

 

Råkade igår spilla lite öl rätt ner i tangentbordet

Har över natten legat i en påse med ris och ett hushållspapper mellan skärm och tangentbord. Nu hittar inte datorn hårddisken.. vilket ställer till ett jätteproblem. Någon som varit med om detta och har nån idé om vad jag kan göra eller är det bara ta den till nån servicepartner?

 

Mvh

Lucas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för dator? Du skriver Macbook men postar i MacBook Pro-tråden. Berätta vilken dator du har tex

MacBook Pro 13", Mid 2013

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn kan inte starta pga att startskivan ej är tillgänglig. Jag har en Macbook pro 13" från 2014 eller 15. Problemet är väl dels filerna och att jag vill ha en fungerande dator? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filerna är bara ett problem om du inte har en backup.... 
Lämna in den. Möjligen kan du få det på försäkringen om den är vätskeskadad, hör med ditt försäkringsbolag om vad som ingår i Hemförsäkringen - t ex en "drulleförsäkring"? är den gravt vätskeskadad så är det billigare att köpa en ny än att reparera den. Hårddisken bör du kunna plocka ut och få ut information från, det bör ett serviceställe kunna hjälpa dig med så du får ut dina filer. Vätskespill påverkar vanligtvis moderkortet. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan starta datorn, kan du trycka ner ALT-CMD+R samtidigt innan startljudet och håll i tills det dyker upp en jordglob. Du kan nu komma åt Skivverktyget och se om datorn ser den interna disken ÖHT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...